شناسهٔ خبر: 13677 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های استان خبر داد:

ساماندهی پایانه‌های مرزی در آذربایجان غربی / بهره‌برداری از سالن تجاری و مسافری پایانه پلدشت تا یک ماه آینده

پایانه مرزی رازی مدیرکل حمل‌‌ ونقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی از بررسی و اجرای چندین طرح ساماندهی در پایانه‌های این استان خبرداد و گفت: در این میان طرح احداث سالن تجاری و مسافری پایانه مرزی پلدشت تا یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهدرسید.

عبدالحسن علی‌اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی در تشریح طرح‌های پنج پایانه مرزی موجود در این استان گفت: درحال حاضر برای تکمیل فاز دوم محوطه‌سازی و اقدامات باقی‌مانده پایانه مرزی بازرگان در شهر ماکو با اعتباری بالغ بر ۱۵۷ میلیارد تومان با پیمانکار عقد قرارداد شده که قرار است تا ۲۴ ماه آینده به پایان برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه از سالن تجاری و مسافری و همچنین بخشی از عملیات محوطه‌سازی پایانه مرزی پلدشت با هزینه‌ای بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان تا یک ماه آینده بهره‌برداری می‌شود گفت: هم‌اکنون عملیات محوطه‌سازی با هزینه ۷۷ میلیارد ریال در حال اجراست که قرار است تا یک سال آینده به پایان برسد.

علی‌اکبری در خصوص پایانه مرزی تمرسین واقع در شهرستان پیرانشهر نیز گفت:طرح ساخت محوطه‌ای ایست اختیاری و بخشی از محوطه‌سازی با مبلغ ۷۸ میلیارد ریال هم اکنون روبه پایان است و حداکثر تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش این اداره برای تملک ۱۳/۵ هکتار زمین برای احداث سالن مسافری و تجاری و همچنین محوطه ایست‌های اجباری و اختیاری در پایانه مرزی رازی در شهرستان خوی خبرداد و گفت:درصورت تحقق این امر، طراحی و عملیات اجرایی طرح‌های نام برده نیز آغاز خواهدشد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به پایانه مرزی سرو واقع در شهر ارومیه بیان کرد: هم‌اکنون درحال رایزنی با مرزبانی بر سر موضوع فاصله از خط مرزی هستیم که در صورت حل این مشکل و توافق نهایی طراحی و عملیات اجرایی احداث سالن مسافری جدید نیز در این پایانه عملیاتی خواهد شد./

نظر شما