احسان پشت مشهدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به رونمایی از سامانه حقوق شهروندی راه و شهرسازی با عنوان اختصاری شهراه در پنجمین نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی اظهار کرد: در سامانه شهراه با آدرس اینترنتی Shahrah.mrud.irشهروندان میتوانند بدون حضور در ادارات کل استان خدماتی که در حوزه راه و شهرسازی به آن نیازمندند، درخواست کنند.
او افزود: این سامانه ۲۱ خدمت ارائه میدهد و در تلاش هستیم تا پایان امسال مجموع خدمات سامانه را به ۵۴ خدمت افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه این ۲۱ خدمت در ۵ گروه اصلی خدمات رفاهی جاده ای، رفاهی فرودگاهی، رفاهی ریلی، آژانسهای مسافرتی و هواپیمایی تقسیم میشود گفت: شهروندان با مراجعه به سایت شهراه خدمت مورد نیاز خود را به صورت الکترونیکی ثبت میکنند، این خدمات پس از ثبت به صورت متمرکز به نهاد مربوطه ارائه خواهد شد، نهاد مربوطه نیز در یک زمان مشخص به درخواست شهروندان پاسخ داده و سپس از شهروند متقاضی خدمت بازخورد انجام درخواست دریافت خواهد شد.
پشت مشهدی با ابراز امیدواری درباره ورود وزارت راه و شهرسازی به نسل جدید سازمانهای اجتماعی با استفاده از سامانه شهراه خاطرنشان کرد: با پیشرفت این سامانه میتوانیم به جایی برسیم که تقسیم بودجههای سازمانهای تابع وزارت راه و شهرسازی بر اساس میزان درخواست شهروندان برای بهرهگیری از خدمات دستگاههای مربوطه باشد.
وی با بیان اینکه تا ۶ ماه آینده درخواست صدور مجوزهای صادره از سوی وزارت راه و شهرسازی و سازمانهای تابع آن نیز از طریق سامانه شهراه عملیاتی میشود بیان کرد: مهمترین خدمت مورد نیاز شهروندان برای صدور مجوز، درخواست مجوز ساخت مجتمعهای خدمات رفاهی در راهها است که تا ۶ ماه آینده درخواست صدور مجوز این واحدهای رفاهی تجاری از طریق سامانه شهراه ثبت و اجرایی میشود./
نظر شما