شناسهٔ خبر: 13762 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئيات نشست ستاد مدیریت بحران استان ایلام با حضور نوبخت

دستور ویژه رئیس جمهور برای برآورد خسارت سیل‌زدگان / تمهيدات لازم براي تردد زوار حسینی در اربعین

سیل معاون رئیس جمهور در نشست ستاد مدیریت بحران استان ایلام گفت:خدمات رسانی به سیل‌زدگان و اصلاح زیر ساخت‌های خسارت دیده از سیل باید سریع‌تر انجام شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، نوبخت با اشاره به اینکه رئیس جمهور با نگاه ویژه خواستار پیگیری وضعیت سیل در ایلام است گفت: تلاش می کنیم تا قبل از امشب وضعیت مناطق سیل زده شهر ایلام را به حالت عادی برگردانیم.معاون رئیس جمهور اضافه کرد باید با تشکیل ستاد مردمی اصلاح زیر ساخت های آسیب دیده را سرعت ببخشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ضمن بازدید از مناطق سیل زده شهر ایلام گفت: رئیس جمهور بمنظور ارزیابی از خساراتی که سیل به استان ایلام زده به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ماموریت ویژه داده در این استان حضور یابد.

محمدباقر نوبخت در بازدید از مناطق سیل زده و حضور در کنار خانواده های آسیب دیده گفت : امید دارم با همکاری دستگاه های دولتی بویژه استانداری هرچه سریعتر برآورد خساراتسیل صورت گرفته و اعتبار لازم برای رفع آسیب های وارد شده اختصاص یابد.

نوبخت همچنین از بازدید از طرح های مصوب سفر رئیس جمهور به استان ایلام اختصاص یافته و آمده طرح ها اجرا شده یا تا پایان امسال به بهره برداری می رسند .

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تردد و حجم بالایی از زوار حسینی در اربعین سال گذشته از مرز مهران گفت: دولت منابع اعتباری لازم برای آماده شدن زیرساخت‌های لازم تا اربعین امسال اختصاص داده است.

دستور ویژه رئیس جمهور برای برآورد خسارت سیل زدگان 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از دستور رئیس جمهور به این سازمان برای برآورد سریع خسارات سیل زدگان اخیر کشور و جبران آن خبر داد.

محمدباقر نوبخت درگفتگوی تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: مسئولان دولتی با همکاری دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم را در استانهای سیل زده انجام داده اند.

سخنگوی دولت افزود: رئیس جمهور شخصاً‌ این موضوع را پیگیری و مدیریت می کند و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی مأموریت داده است تا به فوریت برای برآورد خسارت سیل زدگان و جبران آنها اقدام کند.

نوبخت با اعلام آمادگی دولت برای کمک به سیل زدگان گفت: همه امکانات استانهایی که سیل در آنها واقع شد در اختیار خسارت دیدگان قرار گرفت و هم اکنون مسئولان استانهای سیل زده مشغول امدادرسانی به سیل زدگان هستند.

معاون رئیس جمهور به همراه مشاور ویژه دکتر روحانی صبح امروز به منظور رسیدگی به خسارات ناشی از سیل به شهر ایلام سفر کرده اند.

نظر شما