شناسهٔ خبر: 13766 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در سومين روز از برگزاری پنجمين نمايشگاه راه و شهرسازی:

به دنبال ایجاد سبک نوينی از مدیریت در وزارت راه و شهرسازی هستيم / مبنای طراحی سامانه‌ها، دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات است

بازدید وزرای راه و شهر سازی و فرهنگ و ارشاد از نمایشگاه وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی همراه با وزیر ارشاد اسلامی از ایجاد سبک جدید مدیریت در یکی دو سال آینده با دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در جریان بازدید از پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران بیان کرد: مبنای تمام سامانه‌هایی را که در وزارت راه و شهرسازی طراحی کرده‌ایم و نیز مدیریت نوینی که در این وزارتخانه در حال تعقیب آن هستیم بر دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات پايه‌ريزي شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بنابراین با لحاظ کردن این اندیشه، سیستم‌هایی که طراحی می‌شوند منحصر به سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی نیست بلکه برای دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات طراحی می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر دوربینی در جاده‌ها براي كنترل رفتار رانندگان نصب می‌شود یا سیستمی در راه‌آهن برای کنترل بار و مسافر طراحی می‌شود یا اگر برای پیگیری مبحث اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان هوایی و ... سامانه‌هایی راه‌اندازی می‌شوند همگی این برنامه‌ها بر مبنای دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات هستند افزود: مفهوم آن این است که وزارت راه و شهرسازی را در ساختمان شیشه‌ای مدیریت می‌کنیم.

آخوندی ادامه داد: انجام این اقدامات کار بسیار سختی است و فارغ از طراحی سیستم، آموزش گسترده‌ای برای تمام همکاران وزارت راه و شهرسازی را در سراسر کشور می‌طلبد. آن‌ها باید آموزش ببینند تا بتوانند با این سیستم جدید کار کنند. امیدوارم ظرف یکی دو سال آینده این سیستم‌ها در کشور پیاده‌سازی شده و سبک نوینی از مدیریت را نشان دهند./

نظر شما