شناسهٔ خبر: 13767 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزير ارشاد در بازديد از پنجمين نمايشگاه راه و شهرسازي مطرح كرد:

پیشتازی وزارت راه و شهرسازی در اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات

بازدید وزرای راه و شهر سازی و فرهنگ و ارشاد از نمایشگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تصویب آئین نامه‌های اجرایی قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در هیئت دولت گفت: کلیه دستگاه‌ها موظفند ظرف سه سال این مصوبه را اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی جنتی در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی که بعدازظهر امروز جمعه ۸ آبان به همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مصلی تهران انجام  شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه من به دعوت دکتر آخوندی به این نمایشگاه آمده‌ام گفت: برآنچه تأکید دارم بحث اطلاع رسانی و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: قانون انتشار دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در سال ۸۸ در مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود اما آئین‌نامه‌های اجرایی آن هنوز آماده نبود که سال گذشته آئین‌نامه‌های اجرایی این قانون را در هیئت دولت تصویب کردیم و کمیسیون مربوطه آن نیز تشکیل شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات وزارت راه و شهرسازی با همه دستگاه ها و نهادها برای ایجاد هماهنگی در اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها و حتی بخش خصوصی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند موظف اند ظرف سه سال این قانون را با استفاده از انتشار اطلاعات خود در سایت‌های اطلاع رسانی به مردم ارائه دهند.

جنتی با بیان اینکه براساس آنچه در نمایشگاه راه و شهرسازی ملاحظه کردم، وزارت راه و شهرسازی جزء وزارتخانه های پیشتاز در این حوزه است گفت: این وزارتخانه علاوه بر دست آوردهایی که در حوزه های مسکن و حمل و نقل داشته در حوزه انتشار اطلاعات نیز برای دسترسی شهروندان موفق عمل کرده است.

وی افزود: آنچه از نظر ما مهم تلقی می‌شود رعایت حقوق شهروندی است که با توجه به علاقه شخص دکتر آخوندی به این موضوع قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات به خوبی در وزارت راه و شهرسازی در حال اجراست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارائه نزدیک به ۶۰۰ خدمت در وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: درحال حاضر شهروندان می توانند بخش عمده ای از این خدمات را از طریق سامانه های ارتباطی اینترنتی و برنامه های موبایلی دریافت کنند که کار ارزنده ای است./

نظر شما