شناسهٔ خبر: 13794 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تلاش راهداری گیلان برای پیش‌گیری از بروز سیل

سیل گیلان به رغم بارش شدید باران در استان گیلان مأموران راهداری این استان با پاکسازی مداوم دهانه پل‌ها از بروز طغیان رودها و بروز سیل پیش‌گیری می‌کنند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه گرفتگی دهانه پل‌‌ها موجب بالا آمدن آب رودخانه‌ها به سطح جاده می شود، اظهار کرد: پاکسازی دهانه پل ها از مهمترین عوامل جلوگیری ورود سیلاب به سطح جاده است از این رو ، راهداران با ماشین آلات سنگین در حاشیه پل ها و مسیل ها استقرار یافته اند.

محمود ایرانپرست تأکید کرد: راهداران لحظه به لحظه دهانه پل‌ها را پاکسازی می‌کنند تا از ورود طغیان رودخانه و سیلاب‌ها به سطح جاده‌ها جلوگیری شود.

وی همچنین از رانندگان خواست با توجه به بارش باران ، لغزندگی راه‌های استان و کاهش‌دید، سرعت مطمئنه را رعایت کنند و با عوامل راهداری و پلیس راه همکاری داشته‌باشند.

ایرانپرست با اشاره به پیش بینی هواشناسی برای تداوم بارندگی در استان اضافه کرد: رانندگان می توانند قبل از حرکت ، با برقراری تماس تلفنی به مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان با شماره های ۳۳۳۱۱۱۱۱ با پیش شماره ۰۱۳ و شماره ۱۴۱ در هر لحظه از شبانه‌روز ، از آخرین وضعیت راه‌های استان مطلع شوند.

وی همچنین گفت: پنجشنبه شب در محو ر رودبار - منجیل ریزش جزئی کوه را داشتیم که اختلالی در تردد ایجاد نکرد و با حضور به‌موقع راهداران، مشکل برطرف و مسیر پاکسازی شد.

بازسازی پل آب‌نمای روشن‌ده

از سوی دیگر سید فرهنگ بخشی مدیر راه وشهرسازی شهرستان رضوانشهر نیز به خبرنگار ما گفت: عملیات بازسازی پل آب‌نمای «روشن‌ده» درمحور پونل به خلخال که در اثر بارندگی وسیلاب چند روز اخیر تخریب شده و عبور و مرور اهالی این روستا را مختل کرده بود با تلاش راهداران و عوامل  راه و شهرسازی شهرستان رضوانشهر توسط یک دستگاه لودر و ۲ دستگاه کامیون امروز بازسازی وعبور و مرور برقرار شد./

نظر شما