شناسهٔ خبر: 13800 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور تسریع در واگذاری واحدها صورت گرفت؛

اقدام متقاضیان مسکن مهر خراسان‌شمالی نسبت به تکمیل آورده خود

مسکن مهر کردستان سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی از متقاضیان مسکن مهر استان خواست هر چه سریعتر نسبت به تکمیل آورده خود به منظور تسریع در واگذاری واحدها اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، علی فخرانی با اشاره به عدم بهره برداری از حدود ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در استان گفت: انبوه سازان مسکن مهر در حال حاضر بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان از متقاضیان مسکن مهر مطالبه دارند.

فخرانی با بیان این که دولت از منابع خود تاکنون ۷ میلیارد تومان به عنوان قرض به صورت آورده متقاضی پرداخت کرده است تصریح کرد: با این وجود جهت اتمام این پروژه ها اغلب متقاضیان می بایست نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند تا شرایط بهره برداری و اسکان در انها فراهم شود.
وی متذکر شد: در حال حاضر برخی از متقاضیان آورده خود را به صورت کامل واریز نکرده اند و برخی دیگر نیز نسبت به تکمیل آورده خود اقدام نمی کنند و یا توان پرداخت آن را ندارند.

سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: این امر باعث شده تا متقاضیان خوش حساب و انبوه ساز دچار ضرر شده و پروژه دچار رکود شود.

وی ادامه داد: از طرفی متقاضیان مسکن مهر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز که بالغ بر هزار و ۵۰۰ نفرهستند اغلب در تامین آورده خود تاخیر دارند که باعث تاخیر در بهره برداری از پروژه ها شده است.

فخرانی تامین آورده متقاضیان مسکن مهر را از دیگر چالش ها دانست و ابراز امیدواری کرد: با انعقاد قراردادهای مشارکت مدنی، افزایش تسهیلات مسکن مهر قسمتی از این دغدغه و نگرانی برطرف شود.

وی متذکر شد: بی شک خروج از رکود و فعال شدن مجدد پروژه ها می تواند درهمکاری متقاضیان به منظور تامین آورده موثر واقع شود.

فخرانی گفت: همچنین نهادهای حمایتی نیز با تزریق اعتبارات بیشتر به حساب مددجویان می توانند مساعدت کننده متقاضیان مسکن مهر باشند.

وی افزود: دراین میان هر چند خبر خوش افزایش تسهیلات مسکن مهر مرهمی است که می تواند پروژه های مسکن مهر را از حالت رکود خارج کند با این وجود افزایش قیمت مصالح و دستمزد و طولانی شدن پروژه ها مشکلات زیادی را برای انبوه سازان و متقاضیان ایجاد کرده است.

نظر شما