شناسهٔ خبر: 13832 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

شیبانی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز فعالیت منتخبان هیئت‌مدیره سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان از هفته جاری/ رسیدگی به شکایات همچنان ادامه دارد

منوچهر شیبانی اصل مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای از صدور اعتبارنامه اعضای منتخب هیئت مدیره هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی استان‌ها در هفته جاری خبر داد.

منوچهر شیبانی‌اصل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه اعتبارنامه اعضای منتخب هیئت مدیره نظام مهندسی استان‌ها در هفته جاری صادر می‌شود اظهار کرد: فرآیند برگزاری انتخابات هفتمین دوره اعضای هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها در مهرماه در حالی به پایان رسید که طبق الزام ماده ۷۰ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تا پنج روز پس از اخذ رای شکایات و اعتراضات توسط هیئت اجرایی دریافت شد و بررسی شکایات و اعلام نتایج نیز با حضور نماینده دستگاه نظارت استان مربوطه صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه فرایند رسیدگی به شکایات در اغلب استان‌ها به اتمام رسیده و در برخی از استان‌ها نیز در حال انجام است، گفت: پس از اعلام نتایج نهایی، اعتبارنامه‌های اعضای منتخب هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی توسط وزیر راه و شهرسازی توشیح و به آن‌ها اعطا می‌شود.

مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای افزود: بعد از صدور اعتبارنامه اعضای هیئت مدیره هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی استان‌ها فعالیت آنها از هفته جاری آغاز می‌شود.

شیبانی درباره اعتراضاتی که برخی به نتایج انتخابات در برخی از استان‌ها داشتند توضیح داد: در برگزاری اکثر انتخابات، اشخاصی که حائز رای نشدند معترض می‌شوند، همانطور که در انتخابات‌ دوره‌های گذشته نیز چنین ادعاهایی وجود داشت اما شکایات و اعتراضات واصله در هیئت‌های اجرایی استان‌ها مطرح شده و در حال رسیدگی است.

وی گفت: بر اساس اطلاعاتی که تاکنون از هیئت‌های اجرایی دریافت شده فعلا تصمیمی مبنی بر ابطال انتخابات در هیچ استانی گرفته نشده است.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ آرای اعضا در هفتمین دوره هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها یادآور شد: ضمن تاکید بر صیانت از آرای اعضا، بر صحت و درستی انتخابات تاکید فراوانی شده است؛ البته برخی از شکایات واصله کلی و غیر مستند هستند در حالی که در آیین‌نامه بر مستند بودن شکایات تاکید شده است./

نظر شما