شناسهٔ خبر: 13834 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

احمدی نوری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

آخرین وضعیت روند اجرایی کنارگذر جنوبی تهران/ پیشرفت ۶۲ درصدی زیرسازی قطعه چهارم/ آغاز عملیات اجرایی در قطعه دو

حسن احمدی نوری معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به آخرین وضعیت روند اجرایی کنارگذر جنوبی تهران گفت: هم اکنون ۲۵ کیلومتر از ۴۰ کیلومتر قطعه چهار کنارگذر جنوبی تهران مرحله زیرسازی آن انجام و ابنیه آن تکمیل شده است.

حسن احمدی نوری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت احداث کنارگذر جنوبی تهران گفت: آزادراه چرمشهر به آبیک که همان کنارگذر جنوب تهران است این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر در ۴ قطعه اجرایی با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اجرا می‌شود نقش بسیار مهمی در انتقال حجم ترافیک سنگین استان‌های غربی و شمالی کشور که به سمت کرج می آیند به سمت شرق کشور ایفا می‌کند.

وی افزود: کنارگذر جنوبی تهران نقش بسیار مهمی در پدافند غیرعامل و کاهش آلودگی‌های زیست‌‌محیطی و هوا خواهد داشت خودروها در مبادی ورودی و درون تهران راهبندان‌های طولانی ایجاد می‌کنند که بعد از بهره‌برداری از این آزادراه ترافیک از سطح شهرهای پیرامونی تهران جمع و به شرق یا غرب کشور منتقل می‌شود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه خوشبختانه این آزادراه با روند و آهنگ بسیار خوبی در حال اجرا است یادآور شد: از ابتدای امسال کار تجهیز کارگاه این آزادراه آغاز شد و الان پیشرفت فیزیکی کلی آن حدود ۴ درصد است.

احمدی نوری اظهار کرد: هم اکنون ۲۵ کیلومتر از ۴۰ کیلومتر قطعه چهار کنارگذر جنوبی تهران مرحله زیرسازی آن انجام و ابنیه آن تکمیل شده و همچنین عملیات اجرایی قطعه دوم نیز آغاز شده است و در بقیه مسیر در حال آزادسازی و رفع معارضات هستیم.

پروژه آزاد راه کنار گذر جنوب تهران (آبیک - چرمشهر) یکی از بزرگترین پروژه های آزاد راهی کشور است که یکم تیرماه با حضور معاون اول رییس جمهوری و دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به طور رسمی کلنگ زنی شد. طول این آزاد راه حدود ۱۶۰ کیلومتر است و حجم عظیم ترافیکی غرب و شمال غرب کشور را به آزاد راه حرم تا حرم متصل می کند.

۲۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح پیش بینی شده است. کنار گذر جنوبی تهران از چهار استان قزوین، البرز، تهران و مرکزی عبور می‌کند. این آزادراه از منطقه آبیک در استان قزوین آغاز می‌شود و بعد از عبور از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، آزادراه‌های ساوه - تهران و تهران - قم را قطع می‌کند و به آزدراه قم - گرمسار در منطقه چرم شهر متصل می‌شود.

با احداث آزادراه کنار گذر جنوبی تهران زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک ۹۰ دقیقه و برای وسایل نقلیه سنگین نیز ۱۱۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

در حال حاضر ترافیک سنگینی از استان‌های غربی و شمالی کشور وارد استان البرز می‌شوند که با اجرای این آزادراه دیگر کامیون‌های سنگین به مقصد شرق کشور از این کنارگذر عبور می‌کنند و وارد شهر تهران نمی‌شوند.

سردار سرتیپ پاسدار عباد الله عبدالهی نیز ۵ مرداد در حاشیه بازدید از روند اجرایی کنارگذر جنوبی تهران گفت: در قطعه چهارم این پروژه به طول تقریبی ۴۰ کیلومتر است که با این وضعیت پیش بینی می کنیم طی مدت یک سال آینده به بهره برداری برسد.

نظر شما