شناسهٔ خبر: 1388 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

فرودگاه‌های امام و پیام آمادگی انتقال پروازهای مهرآباد را ندارند/ انتقال برخی پروازهای فرودگاه امام به شهرستان‌ها

علیرضا جهانگیری رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه سیاست این سازمان کاهش ترافیک پروازهای فرودگاه مهرآباد است، گفت: این موضوع منوط به تعیین فرودگاه جایگزین است.

علیرضا جهانگیریان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت انتقال فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه امکان انتقال این فرودگاه وجود ندارد گفت: فرودگاه مهرآباد بیش از ظرفیت خود فعالیت می‌کند و این موضوعی است که باید به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش ترافیک فرودگاه مهرآباد به هیچ وجه استقبال نمی‌کند چرا که ظرفیت بخش‌های مختلف فرودگاه با مشکل مواجه است و منجر به تاخیرات و سایر مشکلات می‌شود بنابراین در این راستا سیاست سازمان هواپیمایی این است که برنامه پروازی به گونه‌ای انجام شود که همه ترافیک در فرودگاه مهرآباد تجمیع نشود؛ البته ایرلاین‌ها به لحاظ فعالیت‌های بازرگانی و اقتصادی همیشه تمایل دارند که یکسری از پروازهای آنها در فرودگاه مهرآباد باشد.

کنترل ترافیک فرودگاه مهرآباد با مدیریت پروازها

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیاست سازمان هواپیمایی کاهش ترافیک پروازهای فرودگاه مهرآباد است، افزود: این موضوع منوط به تعیین فرودگاه جایگزین است اما در حال حاضر فرودگاه امام خمینی بیش از ظرفیت خود فعالیت می‌کند و زیرساخت فرودگاه پیام نیز برای انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد آماده نیست بنابراین ما با مدیریت پروازها ترافیک این فرودگاه را کنترل می‌کنیم که این موضوع در دستور کار است.

انتقال برخی پروازهای بین المللی فرودگاه امام به سایر فرودگاه‌های کشور برای کنترل ترافیک مهرآباد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه انتقال فرودگاه مهرآباد امکان پذیر نیست بلکه کنترل ترافیک این فرودگاه در دستور کار است، درباره راهکار کاهش ترافیک مهرآباد گفت: اگر بتوانیم برخی از پروازهای بین المللی که از فرودگاه امام انجام می‌شود را به فرودگاه‌های بین المللی برخی شهرها انتقال دهیم بخشی از ترافیک فرودگاه مهرآباد کاهش می‌یابد چرا که در شرایط فعلی مسافران بسیاری از شهرها مجبور هستند برای انجام پروازهای بین المللی به تهران سفر کنند و این موضوع افزایش ترافیک فرودگاه مهرآباد را در پی دارد.

جهانگیریان ادامه داد: اگر بتوانیم برخی پروازهای بین المللی امام خمینی را به طور مستقیم به فرودگاه‌های بین المللی سایر شهرها منتقل کنیم بخشی از ترافیک سفرهای هوایی به تهران کاهش می‌یابد که در این راستا پروازهای حج و بخشی از پروازها به کشورهای منطقه به فرودگاه‌های بین المللی سایر شهرها منتقل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از 10 فرودگاه بین المللی در کشور وجود دارد ادامه داد: موضوع انتقال برخی پروازهای بین المللی از فرودگاه امام به فرودگاه‌های بین المللی کشور به صورت مدام در حال پیگری است به طوری که هر ماه برخی از پروازهای بین المللی به شهرستان‌ها منتقل می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: با مدیریت پروازها تلاش کردیم تا از افزایش ترافیک فرودگاه مهرآباد جلوگیری کنیم اما کاهش ترافیک این فرودگاه شاید نیاز به تمهیدات دیگری داشته باشند./

نظر شما