شناسهٔ خبر: 13884 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مسئول مرکز مدیریت راه‌های استان اعلام کرد

بارش برف و کولاک موضعی در محور زنجان – طارم / همراه داشتن زنجیر چرخ در ترددهای کوهستانی الزامی است

باران خراسان شمالی مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بارش برف و کولاک موضعی پدیده جوی حاکم در محور زنجان – طارم بوده و تردد در این محور تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به‌نقل از فارس، مسعود خوشکام  اظهار کرد: با تداوم سامانه بارشی در استان، بارش باران و برف در همه محورهای استان زنجان مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به بارش خفیف برف در آزادراه زنجان – قزوین تصریح کرد: محور زنجان - تهم – چورزق نیز دارای شرایط برفی است.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه بارش برف محورهای زنجان – دندی و سلطانیه – قیدار را در برگرفته است، خاطر نشان کرد: بارش برف وضعیت جوی حاکم در محور ابهر - قیدار و زنجان - بیجار است.

خوشکام با اشاره به اینکه در محور زنجان – طارم بارش برف و کولاک موضعی مشاهده می‌شود، تاکید کرد: تردد در این محور تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه سایر محورهای استان باز است، افزود: به منظور تردد ایمن، همراه داشتن زنجیر چرخ در گردنه‌ها و محورهای کوهستانی توصیه می‌شود.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی اظهار کرد: وضعیت هوای استان طی ساعات آینده ابری، همراه با بارش متناوب باران و برف و وزش باد همراه است.

خوشکام با تاکید بر اینکه بارش باران و برف لغزندگی جاده‌ها را به دنبال دارد، عنوان کرد: رانندگان در ترددهای خود سرعت و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند.

وی از مسافران خواست تا پیش از سفر از سلامت خودروی خود اطمینان حاصل کنند و اضافه کرد: تجهیزات گرمایشی نیز پیش از آغاز سفر توسط مسافران مورد بررسی و در صورت نیاز تعمیر شود.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه به همراه داشتن زنجیر چرخ در ترددهای کوهستانی الزامی است، تصریح کرد: رانندگان و مسافران گرامی با رعایت نکات ایمنی می‌توانند سفری خوش برای خود و دیگران به ارمغان آورند.

خوشکام با اشاره به آمادگی ماموران راهداری در محورهای استان زنجان اظهار کرد: این نیروها در روزها گذشته و آتی تمام تلاش خود را برای باز نگه داشتن محورهای استان زنجان انجام می‌دهند.

وی از مسافران خواست پیش از آغاز سفر از وضعیت محورهای استان زنجان اطلاع پیدا کنند و اضافه کرد: تلفن گویای ۱۴۱، تلفن ۱۸۱۶ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۲۴۱۱۴۱ پل ارتباطی مردم با مرکز مدیریت راه‌های استان زنجان است.

نظر شما