شناسهٔ خبر: 13893 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با بارش اولین برف پاییزی صورت گرفت

آمادگی کامل اکیپ‌های راهداری برای بازگشایی محورهای استان قم

برف در پی ریزش نزولات جوی و احتمال آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی استان قم داود طلوعی از آمادگی کامل اکیپ‌های راهداری جهت رفع انسداد احتمالی محورهای جاده‌ای استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، در پی ریزش نخستین باران پاییزی که از ۲۴ ساعته گذشته در سطح استان قم آغاز شده است و با توجه به شدت آن در بعضی نقاط کوهستانی استان که با بارش برف همراه است احتمال آب گرفتگی و ریزش سنگریزه و خاک در سطح جاده ها را به دنبال داشته باشد.

داود طلوعی سرپرست مدیریت راهداری این اداره کل با اعلام آمادگی کامل اکیپ های راهداری استان جهت رفع انسداد احتمالی و همچنین خدمت رسانی به رانندگان و مسافران در راه مانده گفت: ۷ راهدارخانه و چند اکیپ راهداری در قالب خودروهای سبک و نیمه سنگین تجهیز و آماده اند در صورت آب گرفتگی محورهای مواصلاتی جاده ای استان قم وارد عمل شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بعضی وقایع و حوادث طبیعی قابل پیش بینی کامل نیستند عوامل راهداری همواره در آمادگی کامل جهت رفع بحران‌های احتمای به سر می‌برند.

سرپرست راهداری استان قم در ادامه از تمامی رانندگانی که قصد سفر دارند در‌خواست کرد ضمن تجهیز کامل خودرو به وسایل ایمنی از جمله زنجیر چرخ و اطمینان از سالم بودن خودرو خصوصا تجهیزات گرمایشی و برف پاک‌کن، نو بودن لاستیک‌ها، پیش از سفر با تلفن گویای ۱۴۱ تماس گرفته و از وضعیت راهها اطلاع حاصل‌کنند.

طلوعی در پایان با تاکید بر اینکه در نخستین ریزش نزولات جوی معمولا سطح جاده‌ها لغزنده می‌شوند، گفت: احتیاط و رعایت فاصله طولی در شرایط جوی متغیر می‌تواند از حوادث احتمالی بکاهد./

نظر شما