شناسهٔ خبر: 13898 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان جنوبی خبر داد:

خسارت ۱۲ میلیارد ریالی محورهای کرمان جنوبی بر اثر سیلاب / انسداد محور جیرفت - سه راهی بم

ریزش کوه مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمان جنوبی از خسارت ۱۲ میلیارد ریالی محورها بر اثر بارش تگرگ و سیلاب در این منطقه خبر داد.

محمد ساردویی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این خصوص بیان کرد: بارش تگرگ و جاری شدن سیلاب در جنوب استان کرمان باعث مسدود شدن یک لاین محور جیرفت - سه راهی بم در محدوده روستایی سقدر در این منطقه شد که عملیات بازگشایی آن از سوی ۲۸ راهدار در قالب پنج اکیپ راهداری همچنان در حال انجام است.

ساردویی با بیان اینکه در پی این حادثه سه دستگاه پل بزرگ نزدیک به ۳۰ درصد دچار خسارت شده‌اند، گفت: با جاری شدن سیل در محور نام برده شاهد ریزش کوه با حجم سه هزار مترمکعبی بودیم که با تلاش راهدارن قرار است تا دو ساعت آینده مسیر به طور کامل بازگشایی شود.

وی همچنین از خسارت ۴۴۰ کیلومتر راه روستایی در بخش جبالبارز  و تخریب ۲۲ کیلومتر از زهکشی‌های حاشیه جاده در این منطقه نیز خبر داد و گفت: خسارت‌های وارده تا کنون ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

تخریب سه دستگاه پل در شهرستان فاریاب

ساردویی در ادامه از تخریب سه دستگاه پل زهمکان، محور روستایی مزرعه امام و پل سه دهنه‌ای سرکندری در شهرستان فاریاب خبر داد و گفت: به دنبال بارش شدید و سیلاب در این شهرستان نیز ۱۱/۵ کیلومتر راه روستایی آسفالته و ۸۰ کیلومتر راه روستایی خاکی به همراه چهار آبرو تخریب شده‌اند که نزدیک به یک میلیارد ریال خسارت به این منطقه وارد کرده است./

نظر شما