شناسهٔ خبر: 13933 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت سازمان بنادر:

در سال ۹۳ به اندازه ۱۰سال قبل سرمایه‌گذاری جدید داشته‌ایم

علی جهاندیده معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه استفاده از فرصت‌های فعلی برای جذب حداکثر سرمایه‌گذاری غیردولتی اهمیت بسیاری دارد، اعلام کرد: سازمان بنادر در سال ۹۳ به‌اندازه ۱۰ سال قبل از آن جذب سرمایه غیردولتی داشت.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي علی جهاندیده با بیان این مطلب به ايسنا گفت: در فضای پس از تحریم و در قالب طرح‌هایی که برای توسعه اقتصادی کشور ارائه می‌شود طراحی مقدمات لازم برای جذب سرمایه‌گذار اهمیت بسیاری دارد و این به عهده سازمان‌ها است که استفاده حداکثری از این فضا داشته باشند.

وی با اشاره به رشد قابل توجه میزان سرمایه‌گذاری‌ها در سازمان بنادر در سال ۹۳، اظهار کرد: در این سال ما توانستیم حدود شش هزار میلیارد تومان سرمایه جدید جذب کنیم که این رقم به تنهایی با عملکرد ۱۰ سال قبل از آن برابری می‌کند. اگر ما بتوانیم همین شرایط را برای ماه‌های آینده نیز فراهم کنیم می‌توان انتظار داشت در سال آینده میزان سرمایه‌گذاری‌ها به حدود ۹ هزار میلیارد تومان برسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه جذب اعتماد بخش خصوصی اصلی‌ترین نکته در بالا بردن میزان مشارکت در بنادر ایران است، اظهار کرد: در ایران حدود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل وجود دارد که وظیفه و هدف ما آباد کردن تمام حوزه‌های مربوط به آن است. این جز با مشارکت بخش خصوصی انجام‌پذیر نیست و این مساله اهمیت مشارکت در دریاها را نشان می‌دهد.

جهاندیده خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم که به بخش خصوصی آسان بگیریم و موانع موجود بر سر راه آن را برداریم. خوشبختانه سازمان بنادر با توجه به اینکه نسبت به بسیار دیگر از سازمان‌ها زودتر وارد عمل شده و کار خود را اجرایی کرده است جایگاه نسبتا مطلوبی دارد اما باید در آینده نیز همین روند را ادامه دهد.

نظر شما