شناسهٔ خبر: 13934 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حضور معاون وزير راه و شهرسازي در كنگره مجمع جهانی راه (پيارك)

داود کشاورزیان ​بيست و پنجمين كنگره جهاني راه (پيارك) با حضور نمايندگان و اعضای ۱۴۲ كشور عضو مجمع جهاني راه (پيارك) از امروز ۱۱ آبان ماه سال جاری در شهر سئول كره جنوبي آغاز به كار كرد و به مدت ۵ روز ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای٬ داود كشاورزيان گفت: هريك از كشورهاي شركت كننده علاوه بر دستيابي به آخرين نتايج تحقیقات تخصصی مرتبط با راه و حمل ونقل جاده‌ای، با طرح موضوعات و بیان مشكلات مورد نظر خود سعی در جهت‌دهی برای تثبیت آن‌ها به عنوان فعالیت‌های چهار سال آتی كمیته‌ها می‌کنند.

معاون وزیر راه و  شهرسازی افزود: با توجه به گستردگی فعالیت‌های صورت گرفته در هر چهار سال در قالب ۱۸ كمیته تخصصی و زمان محدود برگزاری كنگره در ۵ روز، در مجموع ۵۰ جلسه تخصصی فشرده تشكیل می‌شود و در هر ساعت به طور هم‌زمان در ۶ جلسه مجزا مباحث مورد نظر طرح و بررسی می‌شود.

آشنایی با انجمن جهانی راه PIARC

كشاورزیان با اشاره به این كه عنوان كنگره مذكور "راه و تحرك‌پذیری، خلق ارزشی جدید برای حمل‌ونقل " است، افزود: در مراسم افتتاحیه نشست وزرا با موضوع "تكامل سیاست بخش راه برای نسل آینده" برگزار شد و وزرای مسوول حمل‌ونقل از سراسر جهان، دیدگاه‌ها و ابتكارات خود را برای آینده سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای مطرح كردند.

وی یادآور شد: در راستای تشكیل دبیرخانه مجمع جهانی راه و فدراسیون جهانی راه از سال گذشته در محل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اقدامات قابل توجهی در زمینه انتقال دانش و تكنولوژی به روز و مناسب در حوزه ساخت راه، راهداری و حمل‌ونقل  با هدف ارتقای ایمنی و كاهش سوانح جاده‌ای در راه های مواصلاتی كشور انجام شده است كه در این كنگره نیز تلاش بر این است تا از تجارب موفق كشورهای عضو و انتقال آخرین دستاورها و ایده‌های موفق به بخش‌های مختلف حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری در كشور بهره‌برداری شود.

مهران قربانی مدیركل دفتر ایمنی و حریم راه و رضا اكبری معاون دفتر نگهداری راه و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اصغر نادری از سوی وزارت راه و شهرسازی و خیراله خادمی معاون شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل نیز در این كنگره مهندس كشاورزیان را همراهی می‌کنند/.

برچسب‌ها:

نظر شما