شناسهٔ خبر: 13937 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه مجلس خبر داد:

اعزام اعضای کمیسیون عمران مجلس به ایلام برای بررسی خسارات سیل اخیر

سيل در ايلام نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از اعزام نمایندگان کمیسیون عمران برای بررسی خسارات سیل اخیر در استان ایلام خبر داد.

علی‌محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به جلسه دیروز دوشنبه ۱۱ آبان مجلس شورای اسلامی که با حضور نمایندگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بررسی اقدامات لازم برای رسیدگی به وضعیت خسارت‌دیدگان سیل اخیر ایلام و تامین میزان اعتبارات برای بازسازی شهرها و روستاهای آسیب‌دیده گفت: هیئتی از کمیسیون عمران به استان ایلام می‌رود و اعضای این کمیسیون اعلام آمادگی کرده‌اند تا هرچه زودتر به این مسئله رسیدگی کند و گزارش‌های این کمیسیون برای اعمال نظر و اقدامات اجرایی ملاک عمل قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در مورد تعیین خسارت‌های احتمالی تابع گزارش‌هایی هستند که بخشی از آن باید توسط کمیسیون عمران تهیه شود. همچنین بخشی از اعتباراتی که برای حوادث درنظر می‌گیرند تملک دارایی است و برخی در قالب تسهیلاتی است که بخشی از آنها بلاعوض و بخشی نیز با برگشت همراه خواهد بود و میزان اعتبارات لازم برای این کمک‌ها باید تعیین و اعلام شود.

عضو مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه سیل امکان اسکان عده بی شماری را از بین برده است جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با استقرار خسارت دیدگان در استان ایلام، امدادرسانی را تا اجرایی شدن عملیات عمرانی برعهده گرفته است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس به طور مستمر پیگیر موضوع هستند و جلسات متعددی نیز بین مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور در حال برگزاری است. وقوع سیل ایلام و میزان تخریب‌های گسترده آن زیرساخت‌ها، منازل، پل‌ها و خطوط انتقال آب شهری، روستایی و برق و تلفن و بسیاری از امکانات زندگی را مختل کرده است.

گفتنی است  موضوع سیل اخیر ایلام دیروز ۱۱ آبان ماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد و نمایندگان در این مورد به اظهار نظر پرداختند. احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از رئیس جمهور برای اعزام سریع معاون و دستیار ویژه بعد از وقوع سیل به مناطق آسیب‌دیده گفت: دولت به طور جدی باید جبران خسارات وارد شده را در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به این‌که مسئولان دولتی از مناطق سیل زده بازدید کرده‌اند گفت: از ریاست مجلس درخواست می‌کنیم که یک کمیسیون ویژه از نمایندگان برای رسیدگی به خسارات وارده به استان ایلام و بازسازی مناطق آسیب دیده در جریان سیل اخیر مشخص کنند.

لازم به ذکر است حجت‌الاسلام ابوترابی‌فر نائب رئیس مجلس که اداره جلسه دیروز را بر عهده داشت به کمیسیون عمران دستور داد با اعزام تیمی به استان ایلام و مناطق سیل‌زده آن به خسارات وارده رسیدگی ویژه‌ کند./

نظر شما