شناسهٔ خبر: 13943 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه مطرح کرد:

خسارت ۲۰ میلیارد تومانی باران به راه‌های استان کرمانشاه / بازگشایی مسیر تردد ۲۸۵ روستا / نيرو‌هاي راهدار در آماده‌باش كامل هستند

سیلاب مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از ۲۰میلیارد تومان خسارت به راههای استان در پی بارشهای باران و جاری شده سیلاب در در بارندگي هاي اخير خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه ، عبداله بهادری با اشاره به فعالیت بی وقفه ۴۰۰ نیروی راهداری در ۵۶ اکیپ، تصریح کرد: خوشبختانه کلیه راههای اصلی و فرعی باز و تردد در آنها به سهولت جریان دارد.

وي تصريح كرد: از ۳۳۴ راه روستایی هم تا کنون ۲۸۵ مسیر بازشده و کماکان عملیات بازگشایی و پاکسازی ادامه دارد.

بهادری افزود:بارش باران ۳۵۰ کیلومتر راه و شانه راه را شسته و جریان سیلاب ناشي از آن تخریب کامل ۲ دستگاه پل در منطقه گیلانغرب و شهرستان كرمانشاه و قرنیز و دستک ۱۰ دستگاه پل و تخريب قنوها در سایر شهرستانها رادر پي داشت.

بر اساس برآورد اعلام شده تا كنون،بيشترين خسارت را در استان، راه‌هاي شهرستان پاوه در محور هاي پاوه _نوسود،سه راهي باينگان_باينگان،پاوه_روانسر،ملندر_نودشه و نودشه به سمت ته ته با مبلغي بالغ بر ۸ ميليارد تومان متحمل شده است.

مديركل راه شهر سازي استان كرمانشاه در پايان اعلام كرد: نيرو هاي راهدار از ۴۸ ساعت قبل از شروع بارش در آماده باش كامل بودند و در حال حاضر عمليات باز سازي بي وقفه مسير روستا هارا در دستور كار دارند.

طبق اخبار اعلام شده از اداره هواشناسي،از روز سه شنبه ۱۲ آبان،موج ديگري از بارش استان كرمانشاه را فرا مي‌گيرد.

۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی و فرعی شهرستان کرمانشاه آسيب ديد

بارندگی و سیلاب بیش از ۲۰۰ کیلومتر از راههای روستایی را شست و یک پل را در مسیر رودخانه روستای علی آباد واقع در  بخش ماهیدشت  تخریب کرد.

سلیم آریان گفت: بیشترین خسارت مربوط به محورهای کوزران،ماهیدشت،سرفیروز آباد و درود و فرامان است که تراکم جمعیت روستایی بسیار بالایی دارد.

وی افزود: در طول بارش راه بیش از ۷۰ روستا مسدود بود که با تلاش ۵۵ نیروی راهداری این اداره و به کارگیری ۱۶ دستگاه ماشین آلات شامل،لودر،گریدر،کمرشکن،بیل مکانیکی در عملیاتی ۴۸ ساعته بیش از ۶۰ محور را باز و تردد را برای روستاییان امکان پذیر کرد، و هم اکنون مسیر ۱۰ روستا  مسدود است.

برآورد شده سه میلیارد و پانصد میلیون تومان به راههای حوزه شهرستان کرمانشاه خسارت وارد شده که می تواند در باقی مانده فصل بارش مشکل ساز باشد.

نظر شما