شناسهٔ خبر: 13998 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سرهنگ حمیدی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

تأکید پلیس راه و ۳ وزارتخانه بر ارتقای اقدامات بازدارنده تخلفات رانندگی / افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی در انتظار تصمیم دولت/ نصب ۱۸۷۹ سامانه ثبت تخلف در محورهای شریانی کشور توسط وزارت راه

محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه قانون راهنمایی و رانندگی نیازمند اصلاح مجدد است گفت: طبق قانون هر سه سال یکبار نرخ جریمه‌های رانندگی باید افزایش یابد که از اسفند ۹۳ باید به تناسب تورم اعمال می‌شد اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

سرهنگ محمدحسین حمیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به آخرین تمهیدات پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: پلیس با توجه به ظرفیت‌های قانونی حداکثر تلاش خود را برای اعمال نظارت بر رفتار رانندگان پرتخلف و ارتقای ایمنی عبور و مرور خودروها انجام می‌دهد تا تصادفات رانندگی را به حداقل برساند لذا خروجی اقداماتی که طی سال‌های اخیر در این راستا انجام شده قابل مشاهده است اما کافی نیست.

وی افزود: قانون راهنمایی و رانندگی بعد از ۴۰ سال از زمان تصویب خوشبختانه ۴ سال گذشته اصلاح شد که تحرک خوبی را در حوزه ایمنی ایجاد کرد اما ایراداتی دارد که نیازمند اصلاح مجدد است.

سرهنگ حمیدی به افزایش نرخ جریمه‌ها اشاره کرد و گفت: طبق قانون هر سه سال یکبار نرخ جریمه‌های رانندگی باید افزایش یابد که از اسفند ۹۳ باید به تناسب تورم اعمال می‌شد اما متاسفانه هنوز محقق نشده است. در این زمینه تاکید پلیس راه، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و وزارت دادگستری بر ارتقای اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از تخلفات رانندگی است اما افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی در کیمسیون‌ اجتماعی دولت همچنان در حال بررسی بوده و هنوز نتیجه‌ای از آن به دست نیامده است.

وی تجهیز محورهای شریانی کشور به سامانه‌های ثبت تخلفات رانندگی را از دیگر اقدامات بازدارنده در جهت کنترل تخلفات رانندگی و کاهش تصادفات عنوان کرد و گفت: ۷۰ درصد از تصادفات رانندگی ناشی از عامل انسانی است لذا باید در جهت تغییر رفتار پرخطر رانندگان اقدام کنیم.

سرهنگ حمیدی با بیان اینکه در حال حاضر با همکاری پلیس راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حدود ۴۰۰ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در محورهای شریانی کشور نصب شده است گفت: با اقدامات وزارت راه و شهرسازی ۱۸۷۹ سامانه ثبت تخلف تا سال ۹۷ در محورهای شریانی کشور نصب می‌شوند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه اولویت نصب این دوربین‌ها در مسیرهای پرتردد و پرتصادف است افزود: عملیات اجرایی نصب برخی از این دوربین‌ها آغاز شده و تا پایان امسال برخی محورهای اصلی کشور به بیش از ۲۰۰ سامانه ثبت تخلف تجهیز می‌شوند تا شاهد تغییر رفتار پرخطر برخی رانندگان باشیم./

نظر شما