شناسهٔ خبر: 14071 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي خبر داد:

آمادگي كامل راهداران خراسان رضوي در آستانه بارش‌هاي زمستاني

علیرضا خجسته مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي با اشاره به اهميت مديريت مناسب راهداري زمستاني گفت: با تمهيدات فراهم شده و هماهنگي‌هاي صورت گرفته با اداره تابعه، دستگاه‌هاي ذيربط و پيمانكاران، امسال هماهنگ‌تر از قبل به استقبال زمستان می رویم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي، عليرضا خجسته با اشاره به اينكه حدود ۲۰ هزار و ۴۷۸ كيلومتر راه بين شهري و روستايي در استان خراسان رضوي وجود دارد كه بخش بزرگي از حمل و نقل در آن‌ها انجام مي‌شود گفت: با اجراي اقداماتي همچون روكش آسفالت، نصب علايم و خط كشي راه ها، شرايط بسيار مطلوبي در زمستان براي محورهاي استان فراهم شده است تا مشكلات تردد در طول زمستان در محورها كمتر شود.

وي با اشاره به اينكه نقطه به نقطه علايم و موارد مورد نياز در راه‌هاي شرياني مورد بازديد قرار گرفته و امكانات مورد نياز براي آن‌ها فراهم شده است گفت: هدف از اجراي راهداري زمستاني، باز نگاه داشتن محورهاي برف گير استان در تمام ايام فصل سرما و زمستان است.

خجسته افزود: در طرح زمستاني امسال  ۹۳۸ نفر راهدار با بيش از ۹۶ اكيپ راهداري با استقرار در ۷۶ نقطه محورهاي استان عمليات راهداري زمستاني سال ۹۴ را از اول آذر ماه سال جاري تا ۲۰ فروردين ماه سال ۹۵ انجام خواهند داد تا جاده هاي زمستاني ايمني را براي مسافران فراهم نماييم.

وي با اشاره به آمادگي كامل اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي در عمليات راهداري زمستاني سال جاري افزود: ذخيره نمك به ميزان كافي، تعمير و تجهيز ماشين‌آلات راهداري زمستاني، هماهنگي و تعامل بسيار مطلوب با دستگاه‌هاي مربوطه از جمله پليس راه، هلال احمر و اورژانس از جمله اقدامات درخور توجه اين اداره كل در طرح عمليات راهداري زمستاني است.

به گفته وي، بر اساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازي اقدامات راهداري به سه بخش قبل از بارش، حين بارش و بعد از بارش تقسيم مي‌شود.

وي ادامه داد: در خصوص اقدامات قبل از بارش، تمامي برنامه ريزي‌ها و هماهنگي‌ها و جلسات لازم با دستگاه‌هاي ذيربط استان انجام شده است.

مدير راهداري راه و شهرسازي خراسان رضوي گفت: با وجود كمبود منابع مالي و امكانات، تمام تجهيزات و پرسنل مورد نياز براي مقابله با هر گونه حادثه در فصل زمستان در نقاط و محورهاي صعب‌العبور و برف گير استان آماده ارايه خدمات به مسافران جاده‌اي هستند.

وي افزود: هم‌اكنون تجهيزات و امكانات رفاهي مناسب در ۳۲ راهدار خانه ثابت و سيار فراهم شده است.

به گفته وي، اين اداره كل در بخش آماده سازي راهدارخانه‌ها، ماشين آلات، تأمين نيروي انساني، استفاده از توان پيمانكاران بخش خصوصي و موارد ديگر نيز از آمادگي لازم برخوردار است.

مدير راهداري راه و شهرسازي خراسان رضوي در پايان اظهار اميدواري كرد كه با اقدامات انجام شده، امسال شاهد تردد روان و ايمن مسافران در سطح محورهاي مواصلاتي استان باشيم. 

نظر شما