شناسهٔ خبر: 14079 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تسریع در عمليات اجرايي راه اصلي خلخال – فيروز در استان اردبیل

بازدید از کوثر و خلخال مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: عمليات اجرايي راه اصلي خلخال – فيروز شتاب بيشتري مي گيرد و به زودي شاهد بهره برداري از اين پروژه خواهيم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل، خليل محبت خواه در بازديد از پروژه هاي اين اداره كل در شهرستانهاي كوثر و خلخال با اعلام اين خبر افزود: جاده خلخال – فيروز هم اكنون بالاي ۹۵ درصد پيشرفت فيزيكي دارد و تلاش خواهيم كرد تا پايان آبان ماه عمليات اجرايي آن به پايان برسد.

وي گفت: اين محور پس از نصب علائم، خط كشي و ايمن سازي كامل تا پايان سال جاري آماده بهره برداري مي شود.

محبت خواه به آغاز عمليات بازيافت و تثبيت با سيمان در محور خلخال – اسالم اشاره كرد و گفت: جاده خلخال به اسالم از محورهاي مهم ارتباطي استان است و قرارداد بازيافت و تثبيت با سيمان در طول ۲۴ كيلومتري اين مسير در گردنه الماس منعقد گرديده و عمليات اجرايي آن شروع شده است.

وي اعتبار مورد نياز براي اين عمليات را ۸ ميليارد تومان عنوان كرد و افزود: بازسازي اين محور از اولويت هاي راه و شهرسازي استان است.

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل به انجام مطالعات ارتقاء محور خلخال – اسالم به راه اصلي تاكيد كرد و گفت: طبق طرح و نقشه تهيه شده و با نظر مساعد وزير محترم راه و شهرسازي مقرر شده با اجراي تونل در اين محور نسبت به حذف گردنه الماس و رفع نقاط حادثه خيز نيز اقدام می شود.

محبت خواه همچنين از درحال اجرا بودن عمليات اجرايي محور كلور – درام خبر داد و گفت: اين محور از شريانهاي حياتي جنوب استان به شمار مي رود و مي تواند خلخال را از بن بست موجود خارج کند.

وي افزود: اعتبار اين پروژه ۱۲ ميليارد تومان است و راه و شهرسازي استان انرژي ويژه اي بر روي اين پروژه خواهد گذاشت. 

نظر شما