شناسهٔ خبر: 14105 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی فارس:

رفع تصرف بیش از ۲ میلیون مترمربع اراضی دولتی در شیراز

حسین ذوالقدر مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی فارس از شناسایی و رفع تصرف اراضی ملی استان از ابتدای سال جاری توسط اداره کل راه و شهرسازی فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، حسین ذوالقدر با اعلام این خبر گفت: زمین های مرغوب همیشه مورد طمع افراد سودجو بوده و این توجه موجب به وجود آوردن پدیده زمین خواری و تصرف غیرمجاز به اراضی دولتی و نهایتاً تضعیف حقوق بیت المال شده است.

وی افزود: به دلیل حفظ، حراست و صیانت از حقوق بیت المال، با تدابیر ویژه و اخذ احکام قضایی و با هماهنگی دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و ستاد حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی فارس اقدام به بازپس گیری و رفع تصرف بیش از ۲ میلیون مترمربع اراضی متصرف شده دولتی توسط سودجویان شد.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی فارس با بیان این که ارزش زمین های رفع تصرف شده بیش از ۱۱۰۰ میلیارد ریال برآورده شده است گفت: این زمین ها واقع در شهر شیراز و طی سیزده فقره حکم، رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

ذوالقدر در پایان همکاری و عزم جدی دولت و ارگان های دولتی ذیربط را برای اجرای احکام مربوط به زمین خواری و جلوگیری از تصرف بیت المال توسط افراد سودجو لازم و ضروری دانست.

نظر شما