شناسهٔ خبر: 14129 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل اداره راه و شهرسازی قزوین مطرح کرد؛

حبس اطلاعات به جامعه لطمه می‌زند / شفاف‌سازی، عملکرد دستگاه‌های نظارتی را سامان‌یافته‌تر می‌کند

حامد مانی فر مدیرکل اداره راه و شهرسازی قزوین در خصوص اهمیت اجرای قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در کشور بیان کرد: قطعا حبس اطلاعات به بدنه سازمان‌ها و کل جامعه لطمه وارد کرده و مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

حامد مانی‌فر در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این‌باره بیان کرد: با شفاف‌سازی اطلاعات مشکلات در عملکرد تمامی بخش‌های یک جامعه کاهش می‌یابد، در بیشتر مواقع از حبس اطلاعات و نگهداری آنهاست که به جامعه لطمه وارد می‌شود؛ چرا که دلیل به وجود آمدن اشتباهات در اقدامات در حال انجام دستگاه‌ها همین مسئله دسترسی نداشتن به اطلاعات خواهد بود.

مانی‌فر در ادامه تأکید کرد: این مشکل حتی در بخش‌های داخلی یک اداره و سازمان نیز دیده می‌شود، به طور مثال اگر اداره املاک از ضوابط و مقررات تصویب شده بی‌اطلاع باشد به هنگام تحویل اراضی به متقاضیان قطعا دچار مشکل می‌شود.

وی در این خصوص اضافه کرد: زمانی‌که مردم از مقررات وضع شده و اقدامات انجام شده در سطح کشور بی‌اطلاع باشند از سرمایه خود به صورت غیرصحیح استفاده کرده و خسارت می‌بینند.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی قزوین با بیان اینکه شفاف‌سازی اطلاعات موجب سامان‌دهی عملکرد دستگاه‌های نظارتی نیز می‌شود، گفت: هرچقدر شفاف‌سازی اطلاعات در یک جامعه بهتر و بیشتر شود در حقیقت حضور دستگاه‌های نظارتی در سازمان‌های اجرایی بهتر و سامان‌یافته‌تر می‌شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش درباره اقدامات انجام گرفته در این استان در ارتباط با این مسئله گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین نیز در پیروی از این قانون درحال غنی‌سازی سایت‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی خود بوده و از هیچ‌گونه تلاشی در این حوزه دریغ نمی‌کند.

مانی‌فر با اشاره به مذاکرات انجام گرفته بین دو نهاد راه و شهرسازی و استانداری درخصوص مصوبات کمیسیون ماده ۵ گفت: در تلاشیم تا به محض صدور نهایی این مصوبات آن‌ها را از طریق پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در اختیار مسئولان و علاقمندان قرار دهیم./

نظر شما