شناسهٔ خبر: 14137 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان البرز خبر داد؛

افتتاح آزمایشی محور آتش‌گاه - نوجان - جاده چالوس در استان البرز

محور آتشگاه - نوجان - جاده چالوس مدیر ساخت و توسعه استان البرز از افتتاح محور آتش‌گاه - نوجان - جاده چالوس به صورت آزمایشی در این استان خبر داد.

افشین پیرنون در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح جزئیات بیشتر این پروژه اعلام کرد: محور آتش‌گاه - نوجان - جاده چالوس به طول ۱۱ کیلومتر که عملیات اجرایی آن در شهریورماه به پایان رسیده بود روزگذشته به صورت آزمایشی و موقت زیر بار ترافیک رفت.

پیرنون با بیان اینکه این پروژه در کل ۷میلیارد تومان هزینه برداشته‌است گفت: این محور از باغستان شهر کرج شروع شده و در نهایت از کیلومتر ۱۷ جاده چالوس وارد این مسیر می‌شود.

مدیر ساخت و توسعه راه و شهرسازی البرز با اشاره به این مطلب که این محور برای دسترسی کاربران از شمال و شمال غرب کرج به جاده چالوس احداث شده ،بیان کرد: پنج کیلومتراز این محور احداث شده و ۶ کیلومتر دیگر از این محور زیرسازی و آسفالت شده‌است.

این مقام مسئول، با توجه به کوهستانی بودن این منطقه در خصوص استفاده کاربران در زمستان از این مسیر اعلام کرد :این محور در مکان‌های آفتاب‌گیر منطقه احداث شده که در صورت اجرای عملیات‌های نگهداری راه و برف‌روبی در ایام زمستان کاملا قابل استفاده خواهد‌بود.

وی در ادامه تأکیدکرد: این مسیر به همراه ۱۴۰ کیلومتر بهسازی، روکش آسفالت و احداث مسیر دیگر با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان بزودی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

 پیرنون با بیان اینکه این ۱۴۰ کیلومتر شامل ۴۰ کیلومتر راه روستایی و یکصد کیلومتر راه اصلی است گفت: محورهای آتش‌گاه - نوجان - جاده چالوس، برغان، خوزنکلاه، دوروان، جارو و قانلی‌بلاغ ازجمله محورهای روستایی و بهسازی و روکش آسفالت بزرگراه کرج - هشتگرد - آبیک، باند شمالی آزادراه تهران - کرج - قزوین، باند شمالی بزرگراه ماهدشت - اشتهارد و محور چالوس - دیزین نیز محورهای اصلی این مسیرها به شمار می‌روند./

نظر شما