شناسهٔ خبر: 14173 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عزیزی فارسانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

آمادگی مجلس برای تسهیل شرایط جذب سرمایه‌گذاران خارجی/ نگاه ویژه مجلس به توسعه و ارتقای ایمنی حمل و نقل در برنامه ششم و قانون بودجه ۹۵

حمیدرضا عزیزی فارسانی نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمادگی هر گونه اصلاح و تدوین قوانین برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در مجلس وجود دارد، از نگاه ویژه نهاد قانونگذاری به توسعه و ارتقای ایمنی حمل و نقل در تصویب لوایح برنامه ششم و بودجه سال ۹۵ خبر داد.

حمیدرضا عزیزی فارسانی با حضور در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه راه توسعه کشور توجه به حمل و نقل و عمران است گفت: امیدوارم در این مسیر با همکاری و مدیریتی که دکتر آخوندی دارد اهداف محقق شود.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی به لحاظ علمی یک شخص توانمند است و قطعا با مدیریت صحیح همگام با برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت می‌توان معضلات کشور را رفع کرد.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار امیدواری نسبت به رفع مشکلات عمرانی استان چهارمحال و بختیاری گفت: امیدوارم روزی برسد که با راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران به چهارمحال و بختیاری فاصله این مسیر به دو ساعت و نیم کاهش یابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمهیدات وزارت راه و شهرسازی در عرصه جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اعم از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی گفت: در استان چهارمحال و بختیاری کمیته‌ای با هدف جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فعالیت دارد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته جذب ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه در استان چهار محال و بختیاری هدف‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: در راستای جذب سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی در استان چهارمحال و بختیاری جلسات متعدد با بخش‌های دولتی، نیمه‌دولتی، خصوصی، بنیاد برکت، شستا و سرمایه‌گذاران خارجی برگزار شده است.

عزیزی فارسانی با بیان اینکه کمبود منابع دولتی واضح و مبرهن است یادآور شد: در حوزه توسعه بخش فرودگاهی در استان چهارمحال و بختیاری رایزنی‌هایی با سرمایه‌گذاران داخلی و حتی کویتی برای خرید هواپیما صورت گرفته است. البته هنوز عملیاتی انجام نشده است که شاید یکی از دلایل عدم اطمینان سرمایه‌گذاران باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: امیدوارم با نگاه فعلی دولت، تغییر راهبرد و رفع مشکلات تبادل ارزی در شرایط پساتحریم اعتماد سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری جلب شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش‌های حمل و نقل، مسکن وشهرسازی که در مهرماه امسال برگزار شد، گفت: وزارت راه و شهرسازی کار بسیار ارزشمندی انجام داد و امیدواریم این همایش منجر به جذب سرمایه‌گذاران در پروژه‌های زیرساختی و عمرانی شود.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مجلس شورای اسلامی برای تدوین یا اصلاح قوانین موجود در جهت تسهیل شرایط برای جذب سرمایه‌گذاران اقدامی انجام می‌دهد گفت: قطعا یکی از وظایف مجلس اصلاح قانون است. دولت در بخش حمایت از تولید و اشتغال لایحه‌ای تقدیم کرد و در مجلس به تصویب رسید و قطعا اگر دولت و وزارتخانه‌هایی از جمله وزارت راه و شهرسازی در هر مرحله‌ای پیشنهادات خود را در قالب لایحه به مجلس ارائه دهند مجلس نیز حمایت می‌کند و آمادگی هر گونه اصلاح و تصویب قوانین جدید را برای جذب سرمایه‌گذاران دارد.

لزوم تدوین برنامه ششم به صورت محدودتر با رویکرد عملیاتی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش به تدوین قانون بودجه ۹۵ و برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: حدود ۲۰ درصد قانون برنامه پنجم توسعه عملیاتی شد چراکه در بسیاری از موارد رویایی و به صورت ایده‌آلی تدوین شده بود بنابراین اعتقاد داریم برنامه ششم توسعه باید بیشتر بر توانایی های داخلی تکیه کند.

وی افزود: بر اساس قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه رشد اقتصادی کشور باید به ۸ درصد می‌رسید اما این طور نشد، از همین جهت برنامه ششم توسعه باید با توجه به شرایط موجود و آمایش سرزمین محدودتر و عملیاتی‌تر تدوین شود. ضمن اینکه در این راستا قرار شد هر استان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کند و بر اساس این نیازمندی‌ها برنامه ششم توسعه تدوین شود.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ارتقای سطح ایمنی محورهای شریانی کشور گفت: از این جهت اعتقاد داریم باید از افزایش بودجه وزارت راه و شهرسازی با هدف کاهش تصادفات رانندگی و توسعه حمل و نقل حمایت کرد.

وی با بیان اینکه در زمان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه نیز مجلس نگاه ویژه‌ای به بخش حمل و نقل دارد گفت: مجلس و دولت با نگاه واحد باید در جهت رفع مشکلات گام بردارند./

نظر شما