شناسهٔ خبر: 14181 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف ۲ هكتار از اراضي دولتي در كرج/ نشست اداره كل راه و شهرسازي استان البرز با شركت شهرك‌هاي صنعتي استان البرز

ابوالفضل باقرنیا مديركل راه و شهرسازي استان البرز: با هرگونه ساخت و ساز و تصرف در اراضي ملي دولتي برخورد قانوني می شود. نشست صميمي مدير كل راه و شهرسازي استان البرز و هيات همراه، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي به ميزباني شركت شهرك هاي صنعتي استان البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی البرز، ابوالفضل باقرنيا مديركل راه و شهرسازي استان البرز از رفع تصرف ۱۵ مورد از اراضي دولتي به مساحت تقريبي ۲ هكتار در چنارك از توابع باغستان كرج خبر داد. 

 وی افزود: با حكم قضايي از دادستان كرج ۱۵ مورد از اراضي دولتي كه توسط سودجويان اقدام به ساخت و ساز و ديوار كشي کرده‌بودند با حضور عوامل نيروي‌انتظامي و حفاظت از اراضي اداره‌كل تخريب‌شد .

اين مسئول گفت: بارها به متصرفان اين اراضي اخطار جهت تخليه صادر شده بود كه پس از ممانعت و صدور حكم قضايي اين اراضي به طور كامل تخريب شد.

مدير كل راه و شهرسازي استان البرز گفت: با رفع تصرف اين ۲ هكتار بيش از ۶ ميليارد ريال به دولت بازگردانده‌شد.

باقرنيا گفت: با هرگونه ساخت و ساز و تصرف در اراضي ملي دولتي برخورد قانوني می‌شود. 

همچنین نشست صميمي مدير‌كل راه و شهرسازي استان البرز و هيات همراه، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي به ميزباني شركت شهرك هاي صنعتي استان البرز برگزار‌شد.

در اين نشست گودرز رضایی مدير شركت شهرك‌هاي صنعتي استان البرز در خصوص چگونگي شكل‌گيري شهرك‌هاي صنعتي استان البرز گفت: با توجه به صنعتي بودن استان البرز پايين‌ترين آمار احداث شهرك‌هاي صنعتي را دارا هستيم و تقاضا داريم تا در خصوص افزايش شهرك‌هاي صنعتي اقدامات لازم صورت پذيرد. 

در ادامه ایرج موفق رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: تلاش مي كنم با حمايت اداره كل راه و شهرسازي استان البرز نسبت به اختصاص زمين جهت ساخت شهرك صنعتي در استان البرز در آينده نزديك به نتيجه خوبي برسيم.

اين مسئول عنوان كرد: استان البرز قطب صنعت كشور است و اين استان توانسته است در جهت ارتقای صنعت كشور قدم‌هاي مهمي را بردارد.

موفق در ادامه به شهرك‌هاي مهم استان اشاره كرد و افزود: از مهمترين شهرك‌هاي صنعتي در استان البرز مي توان به شهرك صنعتي سيمين دشت، بهارستان، ساوجبلاغ و اشتهارد اشاره كرد.

وی در پايان گفت: با احداث شهرك‌هاي صنعتي آمار اشتغال زايي در استان بالا می‌رود.

ابوالفضل باقرنيا مدير كل راه و شهرسازي استان البرز با ابراز خرسندي از اين نشست گفت: براي احداث شهرك‌هاي صنعتي جديد با همفكري و همكاري سازمان صنعت، معدن و تجارت به طور قانوني اقدامات خوبي انجام خواهيم داد تا بتوانيم اصناف صنعتي را از داخل شهر به شهرك‌هاي صنعتي انتقال دهيم./

نظر شما