شناسهٔ خبر: 14199 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئيس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با دبيركل مجمع جهانی راه گفتگو كرد

داود کشاورزیان ​در حاشيه بيست و پنجمين كنگره جهاني راه كه در شهر سئول كره جنوبي برگزار شد، معاون وزير راه و شهرسازي با آقاي CORTE، دبيركل اين مجمع ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي ، داود كشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي نماينده اول مجمع جهاني راه (پيارك) در ايران از برگزار كنندگان اين كنگره تقدير كرد و ضمن ابراز تمايل براي حضور فعال ايران در كميته هاي تخصصي دوره آتي اين مجمع، براي برگزاري تعدادي از جلسات برخي از كميته هاي تخصصي در ايران اعلام آمادگي کرد.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي همچنين در مورد تشكيل كميته هاي ملي پيارك و ساختار پيشنهادي آن در ايران بياناتي ايراد كرد.

اين گزارش حاكي است سپس طرفين در مورد فعاليتهاي دوره چهار ساله آتي پيارك و نحوه عضو گيري و فعال سازي كميته هاي تخصصي گفتگو كردند.

دبير كل پيارك هم برخي از تجربيات موفق كشورهاي توسعه يافته و درحال توسعه در اين زمينه را برشمرد و هدف از تشكيل كميته هاي ملي پيارك را انتقال فن آوري و بهترين تجربيات كشورهاي عضو در موضوعات مرتبط با حمل و نقل جاده¬اي به كل بدنه حوزه راه دانست.

دبير كل پيارك  ابراز اميدواري كرد: اين كميته هاي ملي با ساختار مشخص تشكيل گردد و حمايت سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي از فعاليتهاي پيارك در ايران ادامه يابد. وي همچنين، آمادگي خود را براي حضور در ايران در مراسم افتتاح رسمي كميته هاي ملي پيارك اعلام کرد.

مهران قرباني مديركل دفتر ايمني راه و حريم و دبير پيارك در ايران نيز با حضور در اين جلسه ،  برخي از برنامه هاي اجرا شده در سال جاري در دبيرخانه پيارك را مطرح كرد.

نظر شما