شناسهٔ خبر: 14204 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ایزدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات خبر داد:

مشارکت وزارتخانه‌های راه و بهداشت برای ساخت ۶۷۵ مرکز درمانی در بافت‌‌های ناکارآمد/ اختصاص سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت

بازدید وزیر راه و شهرسازی از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با تاکید بر اهمیت همکاری دستگاه‌های مختلف در فرایند بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری گفت: تامین اعتبار سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت برای ساخت ۶۷۵ مرکز درمانی در ۸۵۰ محله پیشگام در کشور نمونه بارزی از همکاری‌های دستگاه‌های مختلف است.

محمدسعید ایزدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن بازدید از غرفه پایگاه خبری در نمایشگاه مطبوعات که در مصلای تهران از تاریخ ۱۶ تا ۲۲ آبان برگزار می‌شود در خصوص تفاهم‌نامه اخیر دو وزارتخانه بهداشت و راه و شهرسازی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی برای تحقق برنامه‌هایش به ویژه در بخش بهسازی و نوسازی شهری تشکیل شبکه‌های همکاری است. یکی از مهمترین شبکه‌هایی که به این منظور در مقیاس دولتی تشکیل شده ستاد ملی بازآفرینی شهری است که گروه‌ها و سازمان‌های مختلف را گرد‌هم جمع می‌کند تا ضمن همسو کردن برنامه‌ها و سیاست‌های این نهادها عزم لازم را برای اجرای برنامه‌های مورد نظر خود در این دستگاه‌ها به وجود آورد.

وی افزود: در راستای ایجاد این شبکه‌های همکاری در هفته اخیر، وزارت راه و شهرسازی و بهداشت در اقدامی مشترک تصمیم به ساخت ۶۷۵ مرکز بهداشتی در سطح کشور گرفتند که وزارت بهداشت در این تفاهم‌نامه با پرداخت سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان وظیفه تامین اعتبار اصلی این پروژه‌ها را بر عهده داشته و وزارت راه و شهرسازی نیز از طریق تامین زمین از سوی شهرداری‌ها طرح‌ها و خدمات فنی را در این مناطق اجرا می‌کند.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران همچنین اضافه کرد: در حال حاضر سقف پیشنهادی موجود براساس این تفاهم‌نامه، ساخت ۶۷۵ مرکز درمانی در محدوده‌های هدف با اولویت سکونت‌گاه‌های غیررسمی است که بیش از ۸۵۰ محله در ۹۱ شهر را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در حال تدوین موافقت‌نامه نهایی با وزارت بهداشت هستیم، گفت: در واقع چارچوب کلی این تفاهم‌نامه صورت گرفته و تنها مراحل تعیین شهرهای هدف و تامین اعتبارش باقی مانده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در همین راستا به همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزش مهارت پایه در محلات هدف برای بالغ بر ۱۰ هزار نفر ساعت، استقرار مراکز بسیج در محلات هدف، سازمان نوسازی مدارس و همچنین وزارت ورزش به عنوان سایر اقدامات مشارکتی وزارت راه با دستگاه‌های اجرایی در امر نوسازی و بهسازی محلات هدف اشاره کرد.

ایزدی در پایان تاکید کرد: شرکت عمران در حال حاضر عملیات ساخت این مراکز را شروع کرده و با این تفاهم‌نامه تنها سرعت و کیفیت آن را افزایش می‌دهد.

در این بازدید مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از غرفه‌های روزنامه‌های دنیای اقتصاد، ایران، تجارت و نشریات شارستان، پیام ساختمان و تاسیسات و همچنین خبرگزاری‌های ایسنا و مهر نیز دیدن کرده و درباره برخی از مباحث مطرح در راه وشهرسازی از جمله بازآفرینی‌شهری با خبرنگاران به گفتگو پرداخت./

نظر شما