شناسهٔ خبر: 14231 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

خسارات ۳۵ میلیارد ریالی به راه‌های کردستان بر اثر بارندگی

خسارت سیلاب و بارندگی مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان از خسارت ۳۵ میلیارد ریال بر اثر بارش‌های اخیر به راه‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، محمد راشد مدرس‌گرجی گفت: در بارندگی‌های شدیدی که در استان کردستان روی داد بیش از ۳۵ میلیارد ریال به راه‌های استان خسارت وارد شده است.

به گفته وی قطعا با توجه به شرایط آب و هوایی امسال، ترمیم اعتبارات اندک حوزه راهداری در راستای میسر شدن خدمات‌رسانی مناسب به مردم از نیازهای اولیه و ضروری حوزه راهداری است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: حوزه راهداری استان در حال حاضر نیز با کمبود اعتبارات بویژه در شهرستان‌های دهگلان، بیجار و سروآباد مواجه است.

مدرس‌گرجی گفت: با توجه به هماهنگی که بین حوزه راهداری اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل هواشناسی استان وجود دارد و با استفاده از اخطاریه صادره توسط هواشناسی استان، عوامل راهداری در سطح استان به حالت آماده باش در آمدند با وجود اینکه از نظر میزان بارش جزو سه استان اول کشور هیچ گونه حادثه‌ای اتفاق نیفتاد.

وی به ریزش کوه در محورهای سنندج ـ دهگلان، سنندج ـ دیواندره، سنندج- کامیاران ،سنندج ـ سروآباد ـ مریوان و سروآباد ـ پاوه بر اثر بارش‌های اخیر در سطح استان اشاره کرد و افزود: عملیات پاکسازی و ریزش‌برداری راه‌ها توسط عوامل راهداری اداره کل راه و شهرسازی انجام گرفت.

محمد راشد مدرس گرجی  گفت: بارش برف در مسیر سقز - بانه، مریوان - سقز، سنندج - سروآباد و سروآباد - پاوه آغاز شده است و عملیات برفروبی و نمک پاشی نیز در این مسیرها در حال انجام است. 

وی افزود: در حالی که بارش برف همچنان ادامه دارد اما با حضور عوامل راهداری و انجام عملیات برفروبی، به جز محور سروآباد - پاوه که از قبل بسته اعلام شده بود، تردد در تمامی محورهای استان برقرار است. 

وی به رانندگان وسایل نقلیه در جاده های استان کردستان توصیه کرد با توجه به شرایط حاکم بر استان کردستان که تا سحرگاه روز چهارشنبه ادامه دارد ضمن رعایت احتیاط به دلیل دید کم، زنجیر چرخ نیز و وسایل گرما زا به همراه داشته باشند.

نظر شما