شناسهٔ خبر: 14235 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان مطرح كرد:

خسارت سیل به ۶۶۹ کیلومتر از راه‎های روستایی لرستان/ حفاظت از حریم راه‌ها در لرستان

حفاظت از حریم راه ها مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان از خسارت ۱۳۰۳ میلیارد ریالی سیل به راه‎های استان خبر داد. در شش ماهه اول سال جاري از ۲۰۳ مورد تجاوز به حریم راه در طول محورهای مواصلاتي استان لرستان جلوگیری شده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان لرستان، شهرام ملکی گفت: در سیل اخیر به ۶۶۹ کیلومتر از راههای روستایی و ۷۹ دستگاه ابنیه فنی آن خسارت وارد شد که برآورد ریالی آن ۷۰۹ میلیارد ریال است.

وی مجموع خسارات وارد شده به راههای استان و تأسیسات زیرساختی آنها  را ۱۳۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و با بیان اینکه ۷۴ کیلومتر از بزرگراهها و چهارخطهها و ۱۱ دستگاه ابنیه فنی آن شامل پل و دیوار هاي حائل خسارت دیده‎اند، بیان کرد: خسارت سیل به بزرگراههای استان نیز ۱۹۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

ملکی یادآور شد: همچنین بر اثر وقوع سیل به ۹۵.۵ کیلومتر از راههای اصلی و ۱۳ دستگاه ابنیه فنی آنها خسارت وارد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: ۳۸ کیلومتر از راههای فرعی نیز با ۱۲ دستگاه ابنیه فنی، دچار خسارتي در حدود ۳۱۲ میلیارد ریال شده‌اند.

همچنين صحبت اله بزرگزاده مدير راهداري اداره کل راه و شهرسازي استان نیز گفت: انجام هرگونه عملیات نظیر دیوارکشی، ساخت و ساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه ممنون است و انجام اينگونه عمليات، تا شعاع یکصد متری پس از حريم قانوني راه نيز مستلزم دريافت مجوز از اداره کل راه و شهرسازي است.

وي افزود: برخی اشخاص حقيقي و حقوقي بدون هماهنگی اقدام به ساخت و ساز غیر قانونی در این محدوده کرده و حریم قانونی راه را رعایت نمی کنند که اداره کل راه و شهرسازي به استناد قانون ایمنی راهها و راه آهن نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم راه اقدام خواهد كرد.

وی با اشاره به اینکه رعایت حریم قانونی محورهای اصلی، فرعی و روستایی الزامی است گفت: از منتهی الیه حریم قانونی راه، یک محدوده سی متری به عنوان حريم با کاربری تأسیسات زیربنایی به منظور عبور خطوط لوله آب، گاز و نفت و همچنین شبکه های برق و مخابرات در نظر گرفته شده که متقاضیان می توانند پس از مراجعه به اداره کل راه و شهرسازي و اخذ مجوز کتبی، نسبت به عبور تأسیسات مذکور در این محدوده اقدام نمایند.

بزرگزاده اضافه کرد: چنانچه افراد بدون اخذ موافقت راه و شهرسازي اقدام به ساخت و ساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه و شعاع یکصد متری پس از آن کنند، بر اساس قانون ایمنی راهها و راه آهن و با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به تخریب تأسیسات و ساختمانهای احداث شده و رفع کلیه آثار تجاوز به حریم راه اقدام می‌شود.

نظر شما