شناسهٔ خبر: 14273 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای اورهال و تجهیز ناوگان راهداری استان قم

راهداری سرپرست مدیریت راهداری استان قم اعلام کرد: با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال ناوگان راهداری قم شامل دهها دستگاه کامیون برفروب و نمک پاش، گریدر، لودر، بولدوزر و غیره تجهیز و آماده راهداری زمستانی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، همزمان با آغاز فصول بارش و در راستای کسب آمادگی کامل جهت اجرای عملیات راهداری زمستانی، سیستم اورهال ناوگان راهداری استان قم اجرایی شد. داود طلوعی سرپرست مدیریت راهداری استان قم با اعلام خبر فوق توضیح داد: با توجه به احتمال شدت گرفتن بارشها و شروع زود هنگام زمستان، علاوه بر اجرای سیستم اورهال ناوگان راهداری، ۷ راهدارخانه استان نیز تجهیز و آماده استقرار عوامل و ادوات راهداری می‌شوند.

طلوعی در ادامه به لیستی از ادوات و ماشین آلات این اداره کل جهت راهداری زمستانی پرداخت و گفت: اجرای سیستم اورهال شامل دهها دستگاه کامیون برفروب و نمک پاش (مختص راهداری زمستانی) چندین دستگاه کامیون کمپرسی با قابلیت نصب ادوات برفروب و نمک‌پاش و همچنین تعداد مناسبی ماشین آلات سنگین (گریدر،بولوزر ،لودر) است.

وی بخشی دیگر از ناوگان راهداری این اداره‌کل که آماده ارایه خدمات در قالب عملیات راهداری زمستانی هستند را شامل خودروهای ایسوزو و پی کاپ در قالب گشت‌های راهداری برشمرد و افزود: در صورت شدت گرفتن ریزش نزولات مخصوصا برف، ادوات سنگین دیگری از جمله تریلی‌های حامل نمک به منظور نمک پاشی سطوح جاده به مجموعه ناوگان مذکور اضافه خواهند شد.

وی هزینه اجرای سیستم اورهال ناوگان راهداری در سال جاری را بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: آنچه که می‌تواند ضامن ایمنی سفرهای زمستانی باشد اهتمام رانندگان به اجرای قوانین جاده‌ای و تجهیز خودرو به ادوات و امکانات سفرهای زمستانی شامل زنجیر چرخ، اطمینان از سلامت خودرو و سیستم گرمایش آن و غیره است.

نظر شما