شناسهٔ خبر: 14305 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

فولادگر در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

بسیاری از کشورها خواستار پرواز مستقیم به اصفهان هستند / لزوم اعطای تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی بافت‌های فرسوده / تقدیر از صدور مجوز ۲ ایرلاین اصفهانی

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه بسیاری از کشورها خواستار پرواز مستقیم به اصفهان هستند٬ گفت: تحقق این مسئله نیازمند توسعه و تجهیز فرودگاه اصفهان است.

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عملکرد٬ برنامه‌ریزی و امور ستادی وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دکتر آخوندی در حوزه برنامه‌ریزی بسیار خوب عمل کرده و وزیری استراتژیک به شمار می‌آید.

وی افزود: ادغام دو حوزه راه و شهرسازی باهم موجب این شد به دلیل حجم عظیم کار برخی پروژه‌های راه تحت‌الشعاع طرح‌های مسکن و شهرسازی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس با اشاره به خدمات مثبت وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان در طول دو سال گذشته ادامه داد: یکی از مطالباتی که در حوزه عمرانی در استان اصفهان وجود دارد پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان است که سالیان سال پیگیری آن در دولت‌های مختلف به طول انجامید. البته تحریم‌ها به تأخیر اجرایی شدن این پروژه و تأمین مالی آن دامن زد.

فولادگر با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای احداث راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان آماده است٬ گفت: فقط اموری مربوط به سیگنالینگ٬ مکانیکال الکتریکال٬ خرید واگن‌های خاص و تکمیل ایستگاه‌ها باقی مانده که باید هرچه زودتر اجرایی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: زیرساخت این پروژه را دو شرکت یکی از سمت اصفهان و دیگری از سمت قم آماده‌سازی کرده‌اند و چنانچه عزم جدی برای تکمیل پروژه وجود داشته باشد راه‌اندازی آن امکان پذیر می‌شود.

وی گفت: توسعه و تجهیز فرودگاه اصفهان یکی دیگر از درخواست‌های مردم است و با توجه به درخواست‌های فراوان گردشگران خارجی در مقطع کنونی و احتمالا در آینده باید امکانات این فرودگاه به‌روز و تجهیز شود.

فولادگر با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از کشورها خواستار پرواز مستقیم به اصفهان هستند٬ گفت: به علت همین نبود امکانات و تجهیزات در فرودگاه اصفهان امکان پرواز مستقیم از بسیاری از کشورهای جهان وجود ندارد که باید باندهای فرودگاه اصفهان نیز توسعه یابد.

تقدیر از صدور مجوز ۲ ایرلاین اصفهانی

وی با اشاره به نبود ایرلاین مستقر در استان اصفهان٬ یادآور شد:  البته اخیرا مجوز ایجاد ۲ ایرلاین اصفهانی صادر شده که باید مراحل قانونی آن طی شود و این اقدام جای تقدیر و تشکر دارد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به توقف اعطای وام‌ برای بافت‌های فرسوده٬ تأکید کرد: در مقطعی این وام‌های کم‌بهره برای نوسازی بافت‌های فرسوده به مردم داده شد که تأثیرات بسیار مثبتی داشت ولی متأسفانه اخیرا متوقف شده که اگر این وام‌ها به جریان بیفتد علاوه بر حل مشکل بافت‌های فرسوده به رفع مشکل حاشیه نشینی نیز کمک شایانی می‌کند./

نظر شما