شناسهٔ خبر: 14313 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

لاهوتی مطرح كرد:

پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام ۵۰۰ هزار میلیارد اعتبار می‌خواهد

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بدهی دولت به پیمانکاران چیزی نزیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان است،‌ گفت: ارائه اسناد خزانه اسلامی به پیمانکاران برای رد دیون گزینه تحمیلی است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي مهرداد لاهوتی با اشاره به بدهی ۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران،‌ به ايلنا گفت: بدهی دولت به پیمانکاران معادل یک سال بودجه پروژه های عمرانی است.

وی با بیان اینکه نگران وضعیت ۳ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام هستیم،‌ ادامه داد: ساخت این تعداد پروژه عمرانی به ۵۰۰ هزار میلیارد اعتبار و بودجه نیاز دارد،‌ این در حالی است که دولت در خوشبینانه ترین حالت برای بخش عمرانی ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

عضو کمیسیون عمران گفت: معتقدم یکی از راهکارهای تسویه بدهی های پیمانکاران واگذاری پروژه ها است چراکه پیمانکاران از انتشار اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت استقبال چندانی نکردند.

لاهوتی با بیان اینکه ارائه اسناد خزانه اسلامی بری تسویه بدهی گزینه تحمیلی برای پیمانکاران است،‌ افزود: در حال حاضر پیمانکاران گزینه دیگری به غیر از قبول این اوراق و اسناد ندارند.   

 وی با بیان اینکه نرخ سود اسناد خزانه اسلامی معادل نرخ سود بانکی تعیین شده است،‌ اظهار کرد: در حالی که قرار است معادل ۳۵ هزار میلیارد تومان اسناد و اوراق منتشر شود اما پیمانکاران تمایلی برای خرید این اوراق ندارند و در بهترین حالت ۳ هزار اسناد و اوراق خریداری خواهد شد

نظر شما