شناسهٔ خبر: 14321 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعید نژاد در جلسه کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر در استانداری مازندران:

دو سوم جمعیت جهان در ۶۰ کیلومتری سواحل زندگی می‌کنند/ تأکید بر مبارزه با دریاخواری و ساخت و ساز غیرمجاز در سواحل

محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سوم جمعیت جهان در ۶۰ کیلومتری سواحل زندگی می‌کنند گفت: تراکم جمعیت در سواحل شمال کشور بالاست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران٬ محمد سعید نژاد در جلسه کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر در استانداری مازندران، با اشاره به برخی دست اندازی ها در سواحل کشور، اظهار کرد: همه دستگاه های مسئول باید با توجه به ظرفیت های قوانین موجود به شکل جدی در مرحله اجرا و عملیات برای مقابله با پدیده دریاخواری به میدان بیایند.

سعید نژاد، با بیان این که هم اکنون هفت کمیته مدیریت و ساماندهی سواحل در استان ها به ریاست استانداران فعالیت می کنند، عنوان کرد: مازندران در تشکیل جلسه ها و اقدام ها در این راستا، تلاش خوبی داشته است.

رئیس کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر با بیان این که دو سوم جمعیت جهان در ۶۰ کیلومتری سواحل زندگی می‌کنند، افزود: تراکم جمعیت در سواحل شمال کشور بالاست.

وی با اشاره به این که با توجه به اهمیت مازندران، در تلاشیم تا بر اساس قوانین و مقررات جلوی تعرض‌ها به سواحل و ساخت و سازهای غیر مجاز در این استان را بگیریم، تصریح کرد: در حوزه سواحل در کنار اقدام های پدافندی باید به برنامه های آفندی هم توجه شود و سواحل برای استفاده درست مردم تمهید شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر این که در مدیریت سواحل و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز باید یک برنامه جامع و اصولی را به مرحله اجرا گذارد تا امکان سرمایه گذاری در این مجموعه ارزشمند به شکل درست و قانونی آن فراهم شود، افزود: باید طرح هایی که در توسعه گردشگری سالم موثر هستند و تعرضی به حقوق بیت المال ندارند، اجرا شود.

وی بر استفاده حداکثر از شورای حفظ حقوق بیت المال برای مبارزه با پدیده دریاخواری و ساخت و ساز غیرمجاز تاکید کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا فضای سواحل و دریا باری استفاده عمومی تر مهیا شود.

نظر شما