شناسهٔ خبر: 14348 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون عمرانی استاندار کردستان گفت:

بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اتمام مسکن مهر کردستان

مسکن مهر کردستان معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه سال ۹۵ پرونده مسکن مهر در کشور بسته می‌شود گفت: واحدهای مسکن مهر ناتمام استان نیز طبق تعریف و زمان‌بندی مشخص باید تکمیل و در همین راستا با بهره‌گیری از ظرفیت سایت مسکن مهر استان می‌توان پروژه مسکن مهر را به اتمام رساند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، امیر قادری در جلسه شورای مسکن استان در سنندج با اشاره به سهمیه ۴۰ هزار و ۵۰۰ واحدی مسکن مهر استان گفت: از این تعداد ۲۷ هزار واحد تاکنون افتتاح و بقیه نیز در مراحل مختلف ساخت هستند. 

وی بر احیاء عملکردهای عمومی در سایت مسکن مهر، پایدار سازی، مقاوم‌سازی مسکن مهر و مدیریت سایت مسکن مهر استان و حل مشکل مالیات پروژه‌های مسکن مهر استان در چهارچوب قانون تاکید کرد. 

قادری ضمن مهم برشمردن مشکل تاسیسات زیربنایی پروژه مسکن مهر استان گفت: تاسیسات زیربنایی، پارکینگ، خدمات عمومی و کیفیت زندگی خدمات استاندارد در مسکن مهر ضروری است در همین راستا با بهره‌گیری از ظرفیت سایت مسکن مهر استان می‌توان پروژه مسکن مهر را به اتمام رساند. 

معاون عمرانی استاندار کردستان بر شتاب بخشی به روند فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب استان تاکید کرد و افزود: مسکن ۱۷۰۰ واحدی مهر دگایران سنندج از ۹۷ درصد پیشرفت برخوردار بوده و امیدوار است در دهه فجر امسال به اتمام بهره‌برداری برسد. 

وی همچنین افزود: اگر واحدهای مسکن مهر از ۶۰درصد پیشرفت برخوردار باشند متقاضیان می‌توانند از تسهیلات پنج میلیون تومانی اضافه بر ۲۵ میلیون تومان قبلی بهره‌مند شوند. 

معاون عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه بیشترین مشکل پروژه مسکن مهر در استان مربوط به مشکل شبکه آب است گفت: اگر مشکلات مالی مسکن مهر به موقع تامین اعتبار نشود پروژه به پیش نمی رود و دولت نیز آنچه در توان داشته باشد در راستای پیشبرد و اتمام پروژه مهر کمک می کند. 

وی افزایش تورم را در افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر تاثیرگذار دانست و افزود: این عامل سبب شده سهم پرداختی متقاضیان مسکن مهر افزایش یابد. 

قادری ناتمام ماندن پروژه‌های مسکن مهر و تعطیلی تعدادی از این پروژه‌ها را ناشی از سهل‌انگاری برخی مسوولان و مدیران تعاونی‌ها دانست و بر حضور همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران بانک‌ها در جلسه شورای مسکن مهر تاکید کرد و گفت: ما باید تکلیف خود را با مدیرانی که سهل‌انگاری و کم‌کاری می‌کنند روشن کنیم. 

وی با بیان اینکه همه ما در مقابل مردم مسوول هستیم و باید پاسخگوی مردم باشیم افزود: همه مسوولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در برابر مسکن مهر مسوولند و باید در راستای اتمام پروژه مسکن مهر پیگیری‌های لازم را انجام دهند. 

وی جمع‌بندی مسکن مهر را نیازمند همکاری و تعهد همه دستگاه‌های اجرایی استان دانست.

نظر شما