شناسهٔ خبر: 14366 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کرد:

اجرای قوانین شهروندی محور اصلی فعالیت‌‌های ما است / مردم بازوهای نظارتی مسئولان هستنند

محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی ضمن تأکید بر رعایت حقوق شهروندی و اجرای اصل دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات به عنوان امری ضروری در کشور بیان کرد: این مسئله باید محور اصلی فعالیت‌ تمامی دستگاه‌ها قرار گرفته و در عملکرد آنها به صورت آشکار نمایان شود.

محمدرضا اخوان عبداللهیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این‌باره اضافه کرد: شفاف‌سازی اطلاعات و آشنایی مردم با حقوقشان برای اینکه مفهوم اصلی خود را پیدا کند باید به عنوان محور اصلی فعالیت تمامی نهادها قرار بگیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه درحال حاضر این امر به عنوان سیاست اصلی وزارتخانه و ادارات تابعه آن قرار گرفته است گفت: تلاش بر این است تا اطلاعات و قوانین مصوب شده به سرعت از روش‌های مختلف در اختیار شهروندان قرار گرفته و حتی برای تصویب نهایی نیز مورد مشورت و نظرخواهی مردم قرار گیرد. با این روش است که مشارکت عمومی معنای واقعی خود را پیدا کرده و تأثیرش در حوزه‌های دیگر ازجمله سرمایه‌گذاری، بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی را نشان می‌دهد.

اخوان عبداللهیان توجه به حقوق شهروندی را زیرساخت اصلی مشارکت عمومی دانست و اضافه کرد: مشارکت مردم در پیشبرد پروژه‌ها در حوزه ساخت و بهسازی امری است که به دنبال توجه به حقوق افراد و همچنین شفاف‌سازی اطلاعات برایشان محقق می‌شود، اگر فردی ناعدالتی را مشاهده کند و یا احساس پنهان‌کاری داشته باشد قطعا هیچ‌گاه تمایلی برای مشارکت نخواهد داشت.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی در ادامه افزود: انجام این اقدامات است که رویکرد اجتماعی هر دستگاه یا نهادی را نمایان کرده و به دنبال آن رعایت حقوق شهروندی را محقق می‌سازد.

وی با تأکید بر این مطلب که دیگر سخنان و شعارها در این حوزه باید عملیاتی شوند گفت: مسئولان باید این هدف را در برش‌های استانی و کشوری مدنظر قرار دهند و شعارها را به سمت و سوی اجرایی شدن ببرند.

اخوان در پایان رویکرد عملیاتی و تهیه طرح‌های جامع را دو اقدام مؤثر در پیشبرد بهتر این مسئله در سطح ملی نام برد و گفت: قطعا مردم به عنوان بازوهای نظارتی مسئولان هستنند و در اقدامی مشارکتی می‌توانند فعالیت‌های کارآمدتری را در حوزه‌های گوناگون انجام دهند./

نظر شما