شناسهٔ خبر: 14370 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

تصميمات جديد در مورد دو فرودگاه كردستان / افزايش تعداد پروازهای فرودگاه سنندج/ بهره‌برداری از فرودگاه سقز تا پایان دولت یازدهم

محمد صادق وجدي مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اعلام کرد در سفر مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور به استان قرار شد پروازهای فرودگاه سنندج با هواپیماهای کوچک‌تر انجام شود و تعداد پروازها نیز افزایش یابد.

محمد صادق وجدی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به سفر هفته گذشته رحمت الله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور به کردستان گفت: در این سفر هم در مورد فرودگاه سنندج و هم در مورد فرودگاه سقز تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی با اشاره به  محدودیت مکانی فرودگاه سنندج گفت: در این سفر جابجایی فرودگاه هزینه زیادی دارد برای همین تصمیم گرفته شد تا  وضعیت ناوگان تغییر کند و روی پروازهای کوچک متمرکز شویم و ان اشالله با گشایش‌هایی که بعد از رفع تحریم‌ها بوجود می‌آید پرواز‌های کوچک و متعدد انجام شود.

وجدی افزود: هم اکنون شرکت‌های آسمان و قشم ایر به فرودگاه سنندج پرواز دارند که امیدوارم با مذکراتی که با این ۲ شرکت و سایر شرکت های هواپیمایی انجام می‌دهیم، بتوانیم تعداد این پرواز ها را افزایش دهیم.

فرودگاه سقز

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان همچنین به دیدار مه‌آبادی از پروژه در دست اقدام فرودگاه سقز اشاره کرد و گفت: مشکل این پروژه مالی است و برای تکمیل این فرودگاه نیاز به منابع مالی داریم.

وی افزود: در این خصوص توافقات خوبی صورت گرفته و قرار شد روند تکمیل پروژه سرعت بگیرد تا انشالله فرودگاه سقز قبل از پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری برسد.

وجدی با اشاره به این‌که تکمیل این پروژه  ۱۰۰ میلیلرد تومان نیاز دارد اضافه کرد: قرار شد این مبلغ از محل مساعدت‌های وزیر راه و شهرسازی، مصوبه ای که در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان صادر شد و همچنین از محل امکاناتی که در اختیار استاندار است، تأمین شود.

وی ادامه داد: بنا شد آقای مه آبادی با مصوبه‌ای که از  مجمع شرکت فرودگاه‌های کشور می گیرد منبعی را اختصاص دهد تا فعلا پروژه شتاب لازم را بگیرد.

منطقه آزاد تجاری بانه - مریوان 

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به تصویب منطقه آزاد تجاری بانه - مریوان  گفت: هر اقدام زیربنایی که در استان بخواهد صورت بگیرد ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌ها یک ضلع آن است که علت آن علاوه بر اهمیت راه و شهرسازی در کارهای زیربنایی،نوع وظایف این ادارات است.

وی با اشاره به تصویب این منطقه آزاد در هیأت دولت گفت:امیدوارم پس از تصویب مجلس اجرا و راه اندازی این منطقه آزاد، عملیاتی شود./

نظر شما