شناسهٔ خبر: 14375 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هماهنگي دستگاه‌هاي خدمات‌رسان گلستان براي مقابله با سرماي زمستان

جلسه هماهنگی خدمات زمستانه گلستان مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان از برگزاري نشست هماهنگي دستگاههاي خدمات‌رسان استان براي مقابله با بحران‌هاي احتمالي در زمان برودت هوا و فصل سرما خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان عادل مصدقي مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان گفت: طبق سنوات گذشته اداره‌كل راه و شهرسازي استان از اوايل مهرماه برنامه ريزي‌هاي لازم را براي مقابله با هرگونه تغييرات جوي از قبيل تشكيل اكيپ‌هاي شهرستاني، استخراج آمارها و تهيه فهرست كشيك‌ها و اعلام كم و كاستي‌ها به مراجع ذيصلاح انجام داده است.

وي از برگزاري جلسات هماهنگي با استان هاي مجاور همچون سمنان و خراسان شمالي طي هفته هاي آينده و برگزاري نشست كميسيون ايمني راه‌هاي استان با حضور معاونت عمراني استانداري به عنوان اقدامات ديگر جهت هماهنگي راهداري زمستانه و طرح موضوعات مرتبط نام برد.

مصدقي، اظهار اميدواري كرد كه با انجام اين تمهيدات، هماهنگي و تعامل بهتر از گذشته با دستگاهها در شرايط بحراني زمستان داشته باشيم.

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان با بيان اينكه هماهنگي‌هاي لازم در سطح ملي نيز براي رويارويي با هرگونه تغييرات جوي انجام شده است، گفت: اولين نشست تخصصي مديران راهداري ادارات راه و شهرسازي استان‌ها با حضور مقام عالي وزارت راه و شهرسازي و روساي مرتبط، از مهم‌ترين اقدامات در اين زمينه بود كه در اوايل ماه جاري در تهران برگزار شد.

مصدقي افزود: اگرچه اداره كل راه و شهرسازي خود را براي راهداري زمستانه آماده كرده اما براي جبران كمبودهاي مالي و تامين نيازهاي اوليه راهداري به توان اجرايي شوراي مديريت بحران استان و دستگاهها و كارگروه هاي متولي نيازمند است.

به گفته وي، سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور از محل منابع ملي بخشي از نيازهاي اصلي از جمله نگهداري ماشين آلات سنگين و تجهيز راهدارخانه‌هاي استان را تقبل كرده اما تامين نيازهاي ضروري ديگر از جمله خريد ملزومات زمستاني و تعمير ماشين آلات راهداري و استفاده از ظرفيت بخش خصوصي به منابع استاني وابسته است.

مصدقي افزود: به همين منظور، اداره كل راه و شهرسازي گلستان طي مذاكرات كتبي با معاونت برنامه ريزي استان و شوراي عالي مديريت بحران كشور، درخواست ابلاغ اعتباري براي تامين نيازهاي ضروري اين دستگاه در راهداري زمستانه داشته است.

در ادامه اين جلسه هريك از دستگاههاي خدمات رسان زمستاني استان از قبيل اداره كل حمل و نقل و پايانه‌ها، هلال احمر، اورژانس، پليس راه و امدادخودرو به بيان توانمندي‌ها و مسايل فراروي دستگاه در فصل زمستان پرداختند.

نظر شما