شناسهٔ خبر: 14380 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان خبر داد:

تکمیل باند دوم بزرگراه میرجاوه - زاهدان - بم در اولویت پروژه‌های سیستان و بلوچستان

مسعود مالکی مدیرکل اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان پیشرفت فیزیکی کنونی عملیات باند دوم بزرگراه میرجاوه - زاهدان - بم را ۱۹ درصد اعلام کرد و گفت: تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه به دلیل نقش مهم آن در ترانزیت کالا در اولویت برنامه‌های اداره راه و شهرسازی استان قرار دارد.

مسعود مالکی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این خصوص بیان کرد: این محور به طول ۲۹۸ کیلومتر شامل سه بخش زاهدان - بم به طول ۱۸۶ کیلومتر، کمربندی زاهدان به طول ۲۸ کیلومتر و زاهدان - میرجاوه به طول ۸۴ کیلومتر است که در حال حاضر سه قطعه آن به طول ۱۰۲ کیلومتر از زاهدان به سمت بم در حال احداث است و سایر قطعه‌های آن تا انتهای حوزه استحفاظی به سمت بم مطالعه شده است.

مالکی در ادامه بیان کرد: این سه قطعه به ترتیب ۴۱ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد، ۳۰ کیلومتر با پیشرفت ۲۰ درصد و ۳۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در حال انجام است و تا کنون ۳۰ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در ادامه برآورد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون نزدیک به ۱۹۰ کیلومتر این پروژه باقی مانده‌است.

وی با تأکید بر نقش چشمگیر این طرح در روند ترانزیت کالاهای ترخیصی از بندر چابهار به تمام نقاط کشور گفت: محور زاهدان - بم از محورهای شریانی و پرتردد استان است که احداث آن در اولویت اول طرح‌های اداره‌کل قرار دارد. تکمیل این پروژه باعث کاهش قابل توجه تصادفات و همچنین کاهش زمان سفر و صرفه‌جویی در مصرف سوخت خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول این کریدور جنوب شرق کشور را به استان‌های کرمان، بندرعباس و سایر نقاط جنوبی متصل می‌کند./

نظر شما