شناسهٔ خبر: 14393 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبير كميسيون ايمنی حمل و نقل گلستان اعلام کرد:

افزايش مسئوليت اجتماعی مردم، سوانح رانندگی را كاهش میدهد

علي بخش رستمي دبير كميسيون اجرايي مديريت ايمني حمل و نقل گلستان با اشاره به شعار امسال هفته يادمان قربانيان سوانح رانندگي تحت عنوان "همه با هم براي تصادف كمتر، خانواده شادتر"، گفت: افزايش حس مسئوليت اجتماعي مردم و توجه به منافع ملي، مهمترين عامل برقراري ايمني و جلوگيري از بروز سوانح دلخراش رانندگي و كاهش آنهاست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره‌كل راه و شهرسازي استان گلستان، "علي بخش رستمي" در این‌باره افزود: براي نهادينه شدن اين شعار برنامه‌ريزي‌هاي لازم با همكاري ارگان‌ها و سازمان‌هاي مختلف انجام شده كه مجريان اصلي اين برنامه‌ها مطابق روزهاي هفته، آنها را به اجرا درخواهند آورد.

وي با بيان اينكه كارگروه اجتماعي، آموزش و فرهنگ ايمني كميسون ايمني راه‌هاي كشور از ۲۳ تا ۲۹ آبان ماه را با عنوان هفته يادمان قربانيان سوانح رانندگي نامگذاري كرده است، گفت: امروز شنبه ۲۳ آبان ماه به نام عابرين پياده نامگذاري شده و برگزاري طرح تشديد برخورد با رانندگان متخلف و همايش‌هاي آموزشي با موضوعات "خانواده و اخلاق شهروندي در ترافيك"و"موتورسواران و ايمني در شهر" و آموزش عملي و نظري دانش‌آموزان، اطلاع‌رساني به شهروندان به وسیله راديو و تلويزيون و آموزش رانندگان و عابرين پياده از جمله برنامه‌هايي است كه با همكاري دستگاه‌هاي مرتبط برگزار مي‌شود.

رستمي ادامه داد: در روز يكشنبه كه به نام قربانيان سوانح رانندگي است، مسئولين استان از خانواده‌هاي اين قربانيان سركشي مي‌كنند و در روز دوشنبه كه به نام كودكان و دانش‌آموزان نامگذاري شده با برگزاري برنامه‌هايي همچون نواختن زنگ ايمني در مدارس و توزيع اقلام آموزشي و ايمني و اجراي برنامه‌هاي آموزشي در بين دانش‌آموزان، اين روز را گرامي می‌دارند.

مديركل راه و شهرسازي گلستان اضافه کرد: در روز سوم اين هفته با نام سالمندان و افراد كم‌توان، از مركز نگهداري افراد كم‌توان استان، بازديد و مشكلات و ابعاد آسيب‌پذيري آنان در معابر درون شهري و برون شهري با هماهنگي دستگاه‌هاي متولي و مرتبط بررسي خواهد شد.

رستمي از روز چهارم اين هفته به نام موتورسيكلت سواران نام برد و گفت: افتتاح نمايندگي جمعيت طرفداران ايمني راهها استان، برگزاري همايش آموزشي ارتقاي فرهنگ ايمني تردد موتورسواران، اهداي كلاه ايمني به دانش‌آموزان پليس مدرسه و تقدير از آنها جزو برنامه‌هاي اين روز است.

وي ادامه داد: در روز پنجشنبه هفته جاری نيز كه به نام رانندگان است، يك دوره آموزشي براي رانندگان ناوگان عمومي برگزار مي‌شود.

دبير كميسيون ايمني حمل و نقل گلستان افزود: در روز جمعه ۲۹ آبان ماه كه آخرين روز اين هفته است و با نام خانواده نامگذاري شده، پيگيري طرح موضوع ايمني و ضرورت رعايت آن در خطبه‌هاي نماز جمعه و ساير طرح‌ها مانند ارتقاي فرهنگ ايمني تردد ادوات كشاورزي، وانت‌بارها و غيره، و پخش تيزرهاي آموزشي ايمني از صدا و سيماي استان و برگزاري راهپيمايي خانواده‌ها در دفاع از رانندگي ايمن از برنامه‌هاي اين روز خواهد بود.

رستمي در پايان از همكاري و تعامل دستگاه‌هاي اجرايي دخيل در برنامه‌هاي اين هفته قدرداني كرد و یادآور شد: استانداري، ادارات كل راه و شهرسازي، حمل و نقل و پايانه‌ها، ورزش و جوانان، بهزيستي، آموزش و پرورش، پليس راه و پليس راهور، هلال‌احمر، اورژانس، صدا و سيما و شهرداري مركز استان و شهرستان‌ها از جمله دستگاه‌هاي دخيل در اجراي برنامه‌هاي هفته يادمان قربانيان سوانح رانندگي هستند./

نظر شما