شناسهٔ خبر: 14400 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی استان گلستان مقرر شد:

آمادگی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان برای اعزام زائرین اربعین حسینی (ع)

جلسه کمیته حمل و نقل اربعین جلسه کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی (ع) استان گلستان با هدف برنامه‌ريزي و هماهنگی جهت اعزام زائرين اربعین حسینی(ع) به مرزهای مهران و شلمچه، با حضور مدیرکل حج و زیارت، نمایندگان استانداری، فرمانداری، صنعت، معدن و تجارت و تشكل‌هاي صنفي بخش مسافر استان در محل اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان گلستان؛ مهدی ميقاني مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان در اين نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت سوگواری ایام محرم و اربعین حسینی(ع)  از زحمات کلیه دست اندرکاران در جابجايي زائرين سال گذشته قدرداني نموده و مهمترين اولويت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در اعزام زائرین کربلای معلی را  افزايش ايمني در سفر عنوان كرده و از مديران فنی شركت‌‌ها خواست تا با جديت و دقت بيش از پيش نكات ايمني ناوگان قبل از سفر را كنترل نمایند.

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان ضمن اشاره به دو موضوع؛ تأمین ناوگان و نرخ کرایه از آمادگي بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس براي جابجايي زوار کربلای معلی در اربعین حسینی (ع) خبر داده و انعقاد قرارداد برای سفرهای دربستی توسط شرکت‌ها را بدون هماهنگی اداره‌کل و انجمن صنفی ممنوع اعلام کرده و تأکید کرد قراردادها صرفاً می‌بایست برای مسیر رفت تنظیم شود و صدور صورت وضعیت منوط به رویت قرار داد است و در همین راستا از مدیران کاروان‌ها و هیئت‌های مذهبی خواست تا برای تأمین ناوگان مورد نیاز خود از طریق انجمن‌های صنفی مستقر در پایانه‌های عمومی مسافربری اقدام کنند.

میقانی در ادامه ضمن استماع نظرات اعضاء حاضر، نقاط قوت و ضعف اعزام زوار در سال قبل را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و موضوعاتی به شرح ذیل را تصویب کردند: 

۱-اعزام به صورت یک سر برای رفت از استان انجام  می‌شود. ۲-مدیریت برگشت زوار از مهران با مدیریت متمرکز استان ایلام انجام می‌شود. ۳-ممنوعیت پیش فروش بلیت برای ۸ لغایت ۱۸ آذر ۴ –ممنوعیت صدور هرگونه صورت وضعیت اتوبوسی از اول آذر به مقاصد غیر از عتبات عالیات ۵-اولویت اعزام با زواری که در سامانه سماح سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده‌اند. ۶-تشکیل تیم‌های مشترک برای کنترل و نظارت ۷-ممنوعیت انعقاد قرارداد ناوگان استان برای ارائه خدمات در سایر استان‌ها 

نظر شما