شناسهٔ خبر: 14410 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

احیای بافت‌های فرسوده کردستان تنها با مشارکت مردم میسر است

محمد صادق وجدي مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به مشارکت مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: دولت تسهیلات مناسبی برای احیای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان، محمد صادق وجدی درگفت و گو با خبرنگار همشهری افزود: دولت به دنبال ایجاد محرک‌های توسعه‌ای در استان است و این محرک‌ها را در قالب اعطای تسهیلات و با هدف احیای بافت فرسوده در اختیار مردم قرار می‌دهد.

وی از رسانه‌ها خواست در زمینه فرهنگ‌سازی و ترویج مشارکت مردم در احیای بافت‌های فرسوده تلاش کنند.

وجدی ادامه داد: در صورت مشارکت مردم می توان بافت‌های کردستان را احیا کرد و هویت گذشته را به این مناطق بازگرداند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان زمینه را برای احیای بافت فرسوده سنندج کاملاً فراهم دانسته و گفت: در صورت مشارکت مردم آمادگی لازم برای اعطای تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده را داریم.

 وجدی با تأکید بر لزوم تشویق و ترغیب صاحبان پلاک‌های ریزدانه بافت‌های فرسوده به انجام کارهای تجمیعی ادامه داد: باید با آموزش و تشویق مردم ساکن در بافت فرسوده آنان را به مشارکت در انجام کار جمعی ترغیب کنیم.

وی نقش شهرداری را در زمینه ساماندهی بافت فرسوده مرکز سنندج مهم ارزیابی کرد و اضافه کرد: اگر این سازمان وارد عمل شود و توان آنها نیز به توان شهرسازی اضافه شود، قطعاً شاهد ساماندهی و خروج بافت فرسوده هسته مرکزی سنندج از حالت فعلی خواهیم بود./

نظر شما