شناسهٔ خبر: 14455 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

میردامادی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

تاكيد آخوندي بر ساخت پارکینگ برای ایستگاه‌های راه‌آهن حومه‌ای/ انتقاد از نبود حمل‌و‌نقل عمومی مکمل در ایستگاه‌‌ها

قطار حومه ای مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی در خصوص ایستگاه‌های راه‌آهن حومه‌ای٬ گفت: دکتر آخوندی بر ساخت پارکینگ برای ایستگاه‌های راه‌آهن به ویژه ایستگاه‌های حومه‌ای تأکید دارد و به همین دلیل علاوه بر جانمایی ایستگاه‌ها برای آن‌ها پارکینگ نیز در نظر گرفته می‌شود.

سید محسن میردامادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام این خبر که نشستی با موضوع تکمیل و تجهیز ایستگاه راه‌آهن پرند با اعضای هیئت مدیره شهر جدید پرند داشتیم٬ گفت: مقرر شد نصب روشنایی٬ سایه‌بان و اقداماتی از این قبیل که به آسایش استفاده کنندگان از قطار حومه‌ای پرند کمک می‌کند٬ انجام گیرد.

مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای با اشاره دستور وزیر راه و شهرسازی در خصوص ساخت ایستگاه‌های قطار حومه‌ای توضیح داد: دکتر آخوندی بر ساخت پارکینگ و در نظر گرفتن پارکینگ برای ایستگاه‌های راه‌آهن به ویژه ایستگاه‌های حومه‌ای تأکید داشته‌اند به همین دلیل در نظر گرفتن پارکینگ اختصاصی برای این ایستگاه‌ها یکی دیگر از مواردی بود که در این نشست روی آن توافق شد.

وی افزود: بخشی از اعتبارات برای تجهیز ایستگاه‌های قطارهای حومه‌ای از سوی شرکت راه‌آهن و بخشی دیگر از سوی شرکت عمران شهرهای جدید تأمین می‌شود.

میردامادی حمل و نقل عمومی مکمل ایستگاه‌ها را یکی از نکات تأثیرگذار در استفاده مردم از قطارهای حومه‌ای برشمرد و گفت: برای مثال ایستگاه اسلامشهر حمل و نقل عمومی مکملی مثل اتوبوس٬ تاکسی و غیره ندارد و همین باعث سختی استفاده مردم از قطارهای حومه‌ای می‌‌شود و مسئولین شهری و استانی برای سهولت تردد مردم باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با یادآوری اینکه ضریب اشغال قطار حومه‌ای تهران-پرند ۴۵ درصد است٬ افزود: قطعا ۴ خطه کردن این مسیر و توالی بیشتر در حرکت قطارها در این مسیر به استقبال بیشتر مردم از این خط آهن می‌انجامد.

مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای یادآور شد: در این مدت تلاش شده است که با رعایت زمانبندی دقیق و مناسب، اعتماد استفاده کنندگان از قطارهای حومه‌ای جلب شود و شاهد استقبال روز افزون از سوی مردم در این خطوط باشیم./

نظر شما