شناسهٔ خبر: 14466 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

امروز انجام شد؛

بازدید جهانگیری و آخوندی از ترمینال «سلام» فرودگاه بین‌المللی امام(ره)

بازدید از فرودگاه امام اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز از ترمینال «سلام» فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز دوشنبه ۲۵ آبان از ترمینال زیارتی در حال ساخت در فرودگاه بین‌المللی تحت عنوان «ترمینال سلام» بازدید کردند و در جریان آخرین وضعیت عملیات اجرایی این ترمینال قرار گرفتند.

در این بازدید اکبر ترکان دیبر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی، سید حسین هاشمی استاندار تهران، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل و محمود نویدی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی نیز حضور داشتند. 

ترمینال سلام فرودگاه بین‌المللی امام خمینی با ظرفیت حدود ۵ میلیون مسافر در سال است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۹ آغاز شد اما به دلیل مشکلات مالی در سال ۹۱ با پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصدی متوقف شد.

اما عملیات اجرایی این پروژه پس از حدود دو سال توقف با دستور وزیر راه و شهرسازی از ۱۵ فروردین امسال با استقرار تیم جدید آغاز شد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر پروژه ترمینال سلام با پیشرفت بیش از ۴۰ درصدی در حال ساخت است و بر اساس برنامه زمان‌بندی، عملیات اجرایی این پروژه تا پایان تیرماه ۹۵ تکمیل می‌شود.

پروژه ترمینال سلام در دو طبقه به علاوه همکف ساخته می‌شود که طبقه همکف برای خدمات بار مسافران، طبقه اول ویژه ارائه خدمات پاسپورت همچنین ورودی و خروجی مسافران و طبقه دوم نیز به عنوان سالن ترانزیت مورد استفاده قرار می گیرد؛ همچنین در این ترمینال، نصب سه پل تلسکوپی برای انتقال مستقیم مسافران به داخل هواپیما بدون استفاده از اتوبوس برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در حال حاضر سالانه حدود ۶ میلیون مسافر از فرودگاه بین المللی امام خمینی اعزام و پذیرش می‌شوند که بیش از ظرفیت فعلی این فرودگاه است./

نظر شما