شناسهٔ خبر: 14551 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی:

تمام راه‌های مواصلاتی آذربایجان‌شرقی باز است/ آذربایجان‌شرقی سردتر می‌شود

آب و هوا- هواشناسی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود بارش برف و باران، تمام راه‌های مواصلاتی استان باز بوده و تردد وسایط نقلیه در آنها جریان دارد. به گفته معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی دمای هوای استان از امشب به‌صورت محسوسی کاهش خواهد یافت و احتمال بارش برف در برخی نواحی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان آذربايجان‌شرقي, توحید اخلاقی روز چهارشنبه در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل گفت: درحال حاضر بارش برف و باران در تمامی محورهای مواصلاتی استان ادامه داشته  و در آزادراه پیامبراعظم(ص) و محورهای تبریز- اهر, کلیبر, بستان آباد و هشترود بارش به صورت برف بوده و در بقیه محورها بارش به صورت باران است.

وی با بيان اينکه ارتفاع برف در حدی نيست که راه‌ها بسته شود افزود: تمامی محورهای اصلی, فرعی و راه‌های روستائي استان باز است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی يادآوری کرد: همکاران راهداری به صورت مستمر در محورهای مواصلاتی در حال گشت‌زنی بوده و آماده کمک‌رسانی به رانندگان و مسافران هستند.

اخلاقی اضافه كرد: به علت لغزنده بودن محورهای کوهستانی همراه داشتن زنجیر چرخ و امکانات گرمایشی برای خودروها ضروری است.

وي از کسانی که قصد سفر در جاده‌های ارتباطی استان را دارند خواست قبل از سفر از طريق تلفن گويای ۱۴۱ و ۰۴۱۳۴۴۵۳۰۲۰ از وضعيت جاده‌هاي استان با خبر شوند.

همچنین محمد اشجعی معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان ظهر سه‌شنبه گفت: وضعیت کلی جوی آذربایجان شرقی در حال حاضر ابری همراه با مه در بعضی نواحی است و سامانه بارشی که فعالیت آن از روز گذشته در آذربایجان‌شرقی آغازشده، تا جمعه (۲۹ آبان) موجب بارندگی‌های متناوب در نقاط مختلف استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سامانه جوی از بعدازظهر و شب جمعه به‌ تدریج از غرب استان خارج و از میزان ابرها و ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد، افزود: با این‌ وجود از امشب و ساعات اولیه فردا شاهد کاهش محسوس دمای استان تحت تأثیر فعالیت این سامانه خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با بروز این وضعیت جوی، بارش برف در نواحی مستعد استان دور از ذهن نبوده و با توجه به‌ احتمال مه گرفتگی در نواحی کوهستانی و گردنه‌ها، اختلال در تردد در این مناطق پیش‌بینی‌ شده است و هموطنان باید در سفرهای خود این موضوع را نیز مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به نزول رحمت الهی در استان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تمام شهرهای آذربایجان‌شرقی بارندگی پاییزی را تجربه کرده‌اند و در همین مدت بیشینه ۱۳.۸ میلی‌متری نیز برای بارندگی‌های تبریز به ثبت رسیده و دمای فعلی آن ۹ درجه بالای صفر است که نسبت به‌ روز گذشته پنج درجه خنک‌تر شده است.

اشجعی از کاهش محسوس دمای هوای استان از چهارشنبه نیز خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با ۲۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین و کلیبر و هریس با ۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین شهرهای آذربایجان‌شرقی بوده‌اند و تبریز نیز در گرم‌ترین ساعات دمای ۱۵ درجه‌ای و در خنک‌ترین ساعات دمای هفت درجه بالای صفر را تجربه کرده است.

نظر شما