شناسهٔ خبر: 14554 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فصل نوین ارتباطی در فرودگاه‌های استان کرمان کلید خورد/بازسازي سطوح عوامل پروازی فرودگاه بین المللی کرمان

بازسازی باند فرودگاه کرمان VSAT در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های ارتباطی استان كرمان عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های استان کرمان محمد نخعی مدیرکل فرودگاه‌های استان نیل به اهداف بلند را گذر از دانش سنتی و استقرار علم و فن نوین دانست و تاکید کرد:

در تمامی حوزه‌ها، به خصوص حوزه خطیر هوانوردی و فرودگاهی رویکرد به دانش نوین برای استقرار امنیت، سرعت و دقت بالاتر همواره برنامه‌‌ای جامع و قطعی بوده که محوریت کاری این اداره کل است.

وی در خصوص نصب سامانه‌ای موسوم به VSAT گفت: VSAT به عنوان جایگزین و پشتیبان زیرساخت مخابراتی که در بعضی نقاط فیبر نوری و در بعضی نقاط رادیولینک است به عنوان یک پروژه سراسری و از ردیف اعتبارات ستادی و به صورت متمرکز انجام می‌شود.

وی در ارتباط با عملکرد این سامانه خصوصا در شرایط خاص و بحران افزود: درصورتی که ارتباطات زمینی و رادیویی مخابرات در هر صورت اعم از مشکلات فنی، زلزله ،سیل و... قطع شود VSAT‌ سیستم مطمئنی است که مستقل از مخابرات، اطلاعات RADAR و RCAG را از طریق ماهواره به مرکز کنترل فضای کشور در تهران انتقال می‌دهد و باعث می‌شود سیستم بدون وقفه عملیاتی باقی بماند.

گفتنی است VSAT تاکنون در فرودگاه‌های بم، سیرجان و سایت رادار جبالبارز نصب شده و پس از اخذ مجوزهای لازم در  ایستگاه راور نیز استقرار خواهد یافت.

محمد نخعی مدیرکل فرودگاه‌های استان با اشاره به لزوم احیاء و ارتقاء زیرساخت‌های مهم پروازی برای توسعه تعاملات داخلی و بین‌المللی از فرودگاه مرکز استان تاکید کرد:

پس از هماهنگی‌های میدانی به عمل آمده و بر اساس نتیجه بررسی‌های تخصصی، مستند سوابق، تصاویر کارشناسی و مدارک مثبت موجود، مرمت و بازسازی باند فرودگاه بین المللی کرمان به زودی کلید می‌خورد.

 وی با اشاره به لحاظ موارد قانونی و انجام تشریفات مناقصه برای انتخاب مجری واجد شرایط قانونی برای انجام این عملیات گفت: وفق قوانین و مقررات مصوب و انجام مراحل انجام مناقصه، مجری این عملیات تعیین شد.

نخعی در پایان به نکته مهمی اشاره کرد: از عمر سطوح یاد شده بیش از ۶۰ سال می‌گذرد و این در حالی است که ترمیم این باند فقط با دو مرحله روکش سطحی قریب ۲۰ سال قبل انجام یافته و بعد از آن با روند افزایش پروازی و نیز افزایش فعلی پروازها در دو حوزه داخلی و بین‌المللی نیاز به بازسازی اصولی و اساسی دارد که این امر در دستور کار قرار گرفته است.

نظر شما