شناسهٔ خبر: 14561 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حوزه ریلی در هفته ای که گذشت؛

توافق افغان‌ها با ایتالیایی‌ها برای ساخت قطعه ۴ خط‌آهن خواف-هرات/ تسهیلات ویژه صندوق توسعه ملی برای دو پروژه ریلی/ انتخاب پیمانکار پروژه ۴ خطه کردن محور تهران-پرند

ریل قطار تاكيد آخوندي بر ساخت پارکینگ برای ایستگاه‌های راه‌آهن حومه‌ای، توافق افغان‌ها با ایتالیایی‌ها برای ساخت قطعه ۴ خط‌آهن خواف-هرات٬ تسهیلات ویژه صندوق توسعه ملی برای دو پروژه ریلی و انتخاب پیمانکار پروژه ۴ خطه کردن محور تهران-اسلامشهر-پرند از اخبار مهم حوزه ریلی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مهمترین اخبار حوزه ریلی به شرح زیر است:

سید محسن میردامادی مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای

وزیر راه بر ساخت پارکینگ برای ایستگاه‌های قطار حومه‌ای تأکید دارد.

علی نورزاد مدیر عامل شرکت ساخت

صندوق توسعه ملی با توجه به بند"و" تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور تسهیلات ویژه‌ای برای احداث پروژه‌های راه‌آهن اصفهان- خوزستان و راه‌آهن بجنورد- شیروان- چناران- جوین- اسفراین در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد داد.

سعید محمدزاده معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن

اجرای پروژه ۴ خطه کردن احداث قطار حومه‌ای تهران-اسلامشهر-پرند٬ هم اکنون آماده برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار است٬ امیدواریم عملیات اجرایی آن تا پایان سال کلید بخورد.

حریم خطوط ریلی شرکت راه‌آهن طبق قانون قابل واگذاری به مترو نیست.

ابوالفضل بهره‌دار رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران

توسعه قطارهای برنامه‌ای عامل افزایش سرعت جابه‌جایی و رضایتمندی صاحبان کالا می‌شود.

باید ۱۰ هزار میلیارد تومان به بخش ریلی کشور توزیع می‌شد که ۶ هزار میلیارد تومان آن باید به راه آهن و ۴ هزار میلیارد تومان دیگر آن به مترو اختصاص پیدا می‌کرد ولی ریالی از این اعتبارات تخصیص پیدا نکرده است.

متاسفانه شاهد سردرگمی در بخش حمل و نقل حومه هستیم به طوری که در شهرداری‌ها یک بخش و در وزارت راه و شهرسازی بخش دیگر به صورت جداگانه به حمل و نقل حومه‌ای می‌پردازد

کاهش نرخ دسترسی اقدامی بود که در این مدت راه آهن برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داد و یکی از بهترین ظرفیت‌هایی که جادارد برای تحقق اقتصاد مقاومتی روی آن کار شود حمل و نقل ریلی است.

عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی

شهرسازی ریل‌پایه از راهکارهای حل معضل کلان‌شهرهاست

تجدیدنظر در ساخت ایستگاه‌های راه‌آهن براساس مفهوم یکپارچه‌سازی انجام شد

صرفه‌جویی انرژی از مهمترین مزیت‌های راه‌آهن برای خروج از رکود است.

در برنامه ششم توسعه یکی از محورهای جداگانه‌ای که برای راه آهن در نظر گرفته شده موضوع حمل و نقل حومه‌ای است که باید با نگاهی جدید حجم تقاضا از جاده به روی ریل منتقل شود.

محسن پورسید آقایی مدیرعامل شرکت راه آهن

تا پایان سال جاری میزان ترانزیت ریلی به ۲ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد

در حال حاضر میزان جابجایی بار توسط قطار ۳۴ میلیون تن است که تا سال ۹۹ باید به ۹۱ میلیون تن افزایش یابد بنابراین باید سالانه جابجایی بار توسط قطار حدود ۲۲ درصد رشد داشته باشد.

باید جابجایی مسافر بین شهری در سال به ۴۳ میلیون نفر برسد که البته در این برنامه ما سهم جابجایی مسافر از طریق قطار حومه‌ای را تفکیک کرده‌ایم.

تا پایان سال ۹۹ باید ۳ هزار کیلومتر از خطوط راه‌آهن دو خطه شوند که ۱۲۰۰ کیلومتر آن در حال ساخت است.

با گسترش خطوط ریلی سالانه ۲.۷ میلیارد لیتر سوخت صرفه‌جویی می‌شود و همچنین رقمی معادل ۶ هزار و چهارصد میلیارد تومان ناشی از کاهش آلودگی‌ها صرفه‌جویی خواهد شد.

محمود افخمی رشیدی سرکنسولگر ایران در هراتافغان‌ها با ایتالیایی‌ها برای ساخت قطعه۴ مسیر ریلی خواف-هرات توافق کردند.

نظر شما