شناسهٔ خبر: 14564 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

نقش مؤثر محور زابل - میلک و زابل - نهبندان در توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان

روکش آسفالت محور آباده - سمیرم مدیرکل اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ضمن تأکید بر اهمیت و نقش مؤثر دو محور زابل - میلک و زابل - نهبندان در این استان گفت: پیشرفت فیزیکی این دو طرح در حال حاضر ۸۰ درصد گزارش شده است.

مسعود مالکی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی طول کل محور زابل - میلک را ۴۱/۵ کیلومتر و زابل - نهبندان را ۸۵ کیلومتر اعلام کرد و گفت: محور زابل - میلک که بخشی از محور ترانزیتی چابهار - میلک محسوب می‌شود دارای ترافیک سنگین بوده و در توسعه اقتصادی منطقه و استان نقش بسزایی دارد و محور زابل ۰ نهبندان از محورهای پرتردد است که به علت وجود معادن منطقه زابل در این محور دارای ترافیک سنگین است و روسازی محور وضعیت مناسبی ندارد.

مالکی در ادامه گفت: قطعه یک زابل - میلک به طول ۲۳ کیلومتر هم‌اکنون در حال احداث بوده و قطعه دو آن به طول ۱۹ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده‌است، ۸۰ کیلومتر از مسیر زابل - نهبندان نیز درحال حاضر بهسازی شده و پنج کیلومتر باقی‌مانده آن نیز در حال اجرا‌ است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان پیشرفت فیزیکی کل طرح را ۸۰ درصد اعلام کرد و ادامه‌داد: زابل - میلک دارای پیشرفت ۸۵ درصدی و زابل - نهبندان ۸۰ درصد برآورد شده‌است.

به گفته وی طرح بهسازی این دو محور تا کنون ۸۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان گزارش شده و ۶۰ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد تا تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول در ارائه جزئیات بیشتر این طرح بیان‌کرد: قطعه یک زابل  - میلک به طول ۲۳ کیلومتر دارای پیشرفت ۶۵ درصدی بوده و در دست اجراست، قطعه دو این محور به طول ۱۹ کیلومتر تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است، قطعه یک زابل - نهبندان به طول ۴۰ کیلومتر دارای پیشرفت ۴۶ درصدی بوده و قطعه دو آن به پایان رسیده است./

نظر شما