شناسهٔ خبر: 14600 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی مرکزی خبر داد:

تشدید نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی

مجتبی قادری مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی اعلام کرد نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی وهمچنین مقررات ملی ساختمان در ساخت‌وسازها تشدید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به‌نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجتبی قادری مدیر مسکن وساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در حاشیه جلسه نظارت عالیه نظام مهندسی اداره راه و شهر سازی دلیجان گفت: در اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمان‌ها و طرح‌های شهرسازی و عمرانی شهری که اجرای ضوابط و مقررات مزبور در مورد آنها الزامی است، بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داد.

وی افزود: به منظور اعمال این نظارت مراجع و اشخاص یاد شده در ماده ۳۴ موظفند در صورت درخواست، اطلاعات و نقشه‌های فنی لازم را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند و در صورتی‌که وزارت یاد شده به تخلفی برخورد کند، موضوع قابل پیگیری است و در اجرای این وظیفه کلیه مراجع ذیربط موظف به همکاری هستند.

در همین راستا دفتر نظام مهندسی این استان و همچنین ادارات راه وشهرسازی شهرستان‌های تابعه آماده  رسیدگی به نقطه نظرات و گزارشات در خصوص مباحث مرتبط به امور با امور ساختمان‌سازی و هرگونه ساخت‌وساز هستند./

نظر شما