شناسهٔ خبر: 14603 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی گلستان در مراسم معارفه:

مهندسین استان به منتخبین هیات مدیره دور هفتم نظام مهندسی گلستان اعتماد کرده‌اند

نظام مهندسی گلستان مدیرکل راه وشهرسازی گلستان در مراسم معارفه و اعطای اعتبارنامه هیات مدیره جدید و تقدیر از هیات مدیره پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان که در سالن اجتماعات شرکت گاز استان برگزار شد گفت: به طور قطع، مهندسین استان بر حسب اطلاع رسانی هایی که منتخبین هیات مدیره در هنگام انتخابات داشتند به برنامه های آنان اعتماد کرده و توقعاتی دارند که امید است منطبق با قوانین و ضوابط جاری در جهت تحقق این اهداف سازمانی و برای خدمت به مردم و جامعه مهندسین استان گام برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، علی‌بخش رستمی با اشاره به نقش بسیار ارزنده حوزه نظام مهندسی ساختمان در توسعه استان، افزود: در سال گذشته به غیر از مباحث اضافه بنا، نظارت و غیره، یک میلیون و ۲۴۵ هزار و ۳۳۹ مترمربع پروانه ساختمانی به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری‌های استان صادر شد که در شرایط کنونی ساخت و سازها، رقم خوبی است.

رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات هفتمین دوره هیات مدیره نظام مهندسی گلستان، اظهارکرد: منابع مالی هزینه شده برای این میزان پروانه ساختمانی از اعتبارات تملک دارایی استان بیشتر بوده است.

به اعتقاد رستمی، این آمار و ارقام، اهمیت و نقش راهبردی مهندسین را در حوزه ساخت و ساز روشن و چند برابر می کند و بیانگر ارزش اقتصادی است که از حوزه نظام مهندسی ساختمان برای استان رقم می خورد.

وی در ادامه با مطلوب خواندن روند اجرای هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان، گفت: مجموع مهندسین عضو این سازمان که مجاز به شرکت در انتخابات بودند هفت هزار و ۹۰۳ نفر بوده که سه هزار و ۲۴۳ نفر از این میزان برابر با حدود ۴۱ درصد در انتخابات شرکت کردند.

این مقام مسوول در گلستان ادامه داد: به لحاظ میزان مشارکت اعضای سازمان نظام مهندسی استان در انتخابات، گلستان در زمره پنج استان برتر کشور قرار گرفت.

رستمی افزود: از میان نامزدهای احراز صلاحیت شده ۵۹ نفر نیز در منصه انتخاب این دوره قرار گرفتند که از بین آنان ۱۱ نفر به عنوان اعضای اصلی و از هر رشته ششگانه یک نفر به عنوان عضو علی البدل هیات مدیره دوره هفتم شدند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار شاهد برگزاری انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان در دو حوزه گرگان و گنبد بودیم، اذعان کرد: همچنین، استان گلستان توانست انتخابات را با کمترین مشکل الکترونیکی و سعه صدر و صبوری مهندسین، به اتمام برساند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان بر سلامت انتخابات، صحه کامل گذاشت و گفت: خوشحالی ما از این است که توانستیم امانتدار خوبی برای اعضا باشیم و از آرای همکاران صیانت کنیم.

در این مراسم، همچنین از اعضای دستگاه نظارت و هیات اجرایی و افرادی که متحمل زحمات عدیده ای در برگزاری این دوره از انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی گلستان شدند با اهدای لوح سپاس قدردانی به عمل آمد.

نظر شما