شناسهٔ خبر: 14607 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ظهر امروز انجام شد

افتتاح دفتر جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان سیستان و بلوچستان

جاده های کرمانشاه تصادف ظهر امروز پنچشنبه دفتر جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان سیستان و بلوچستان با حضور رئیس دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی، مدیران کل راه و شهرسازی و حمل و نقل و پایانه های استان و فرماندهان پلیس راه در اداره کل راه و شهرسازی طی مراسمی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در ابتدا گزارشی از وضعیت راههای استان ارائه داد و گفت: هم اکنون در هفته ایمنی راه ها به سر می بریم و لازم است به فاجعه ای که همه روزه بی‌صدا و خاموش به سراغ مردم می آید و به خسارت های عظیم اقتصادی و اجتماعی که چالش بزرگی برای کشور است، توجه ویژه ای داشته باشیم.

مسعود مالکی با تأکید بر اینکه مسئله ایمنی و حمل و نقل باید دغدغه همه مسئولان و آحاد مردم باشد، افزود: تشکیل سازمان مردم نهاد جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها به منظور کمک به ارتقای ایمنی و ترافیک مورد توجه قرار گیرد.

سپس رئیس دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی در سخنانی اظهار کرد:  هر موضوعی در کشور مسئول و متولی دارد با این حال زمانی که مردم در موضوعاتی که جنبه عمومی پیدا می‌کند، دخیل شوند راحت‌تر می‌توان بر مشکلات پیروز شد همان طور که حضور نیروهای مردمی در دفاع مقدس سبب پیروزی ملت شد.

محمد بخارایی افزود: جمعیت طرفداران ایمنی راهها وظیفه دارند شهروند غیر مطلع را به مطلع تبدیل کنند و توقع را از دستگاه های دولتی بالا ببرد و صدای مردمی است که خواهان مردم است .

وی با اشاره به اینکه وظایف دستگاه‌های اجرایی حالت کلیشه‌ای به خود گرفته است، بیان کرد: سازمانهای مردم نهاد در مسائل ایمنی و یا زیست محیطی و ارتقای فرهنگ مردم حوزه نفوذ بالاتری دارند و باید سفیر و مبلغ باشیم و تذکر بدهیم تا منتشر شود به مردم و جاده را برای راننده متخلف نا امن کنیم.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان هم در این مراسم با تأکید بر پررنگ کردن موضوع ایمنی بیان کرد: امیدوارم  امروز که دفتر جمعیت طرفدان ایمنی افتتاح می شود روز ی هم بتوانیم جشن خدمات رسانی به مردم را برپا کنیم.

آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: مسئله ایمنی مانند پازل می ماند که از مقوله های مختلف شکل می گیرد تا به معنای واقعی برسد.

وی افزود: امروزه مسئله ایمنی راه های بخش عمده آن به برکت پلیس و راه است و ما باید فرهنگ ترافیک به معنای واقعی در خانه ها، مدارس و خانواده راه پیدا کند و سفیر و مبلغ باشیم که ان شاالله آمار تصادفات کاهش پیدا کند.

علیخانقایی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان  هم به بحث فرهنگ سازی اشاره نمود و گفت فرزندان ما باید آموزش ببینند تا فرهنگ سازنده ای در ایمنی تردد داشته باشیم و در کنار جمعیت طرفداران ایمنی باشیم  تا بتوانیم به نحو احسن در این مقوله پیشرفت کنیم و خطرات جانی و مالی را به حداقل برسانیم.

پانزدهمین دفتر جمعیت طرفداران ایمنی راهها در محل ساختمان آزادگان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان به نام راهدار فداکار مهندس مهدی اکبری رسماً آغاز بکار نمود.

نظر شما